Muhasebe meslek mensuplarının modern pazarlama anlayışına bakış açıları ve farkındalıklarını ortaya koymak üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küreselleşme ile birlikte rekabet ortamının kızıştığı günümüzde, işletmeler için pazarlama büyük önem arz eden konuların başında gelmektedir. Değişen pazarlama koşulları karşısında işletmeler pazarlamanın belirli bir stratejiyle yapılmasının gerekliliğini fark etmişlerdir. Bu yeni stratejini adı modern pazarlama anlayışıdır. Bu anlayış sadece işletmeleri değil hizmet üretimi yapan muhasebe meslek mensuplarını da yakından ilgilendirmektedir. Çünkü mesleki pazarlama günümüz değişen koşulları içinde önemli bir konu haline gelmiştir. Bu çalışma muhasebe meslek mensuplarının modern pazarlama anlayışına bakış açıları ve farkındalıklarını ortaya koymak üzerine yapılmıştır. Buradan yola çıkarak meslek mensuplarının günümüz modern pazarlama anlayışına uygun bir hizmet üretimi yapmaları noktasında önerilerde bulunmak planlanmıştır. Çalışmada literatür taraması yapılmış ve Alanya bölgesindeki muhasebe meslek mensuplarını kapsayan bir araştırma yürütülmüştür. Araştırmada 112 meslek mensubuna ilişkin bilgiler ve görüşler alınmıştır. Bu bilgilere dayanılarak bir durum tespiti yapılmış ve önerilerde bulunulmuştur. Sonuçlara göre meslek mensuplarının genel olarak modern pazarlama tekniklerini kullandıkları görülmüştür. Bazı yetersiz veya eksik görülen noktalar ise çalışmada vurgulanmıştır. Today, when the competition heats up with globalization, marketing is one of the issues that are of great importance for businesses. businesses in the face of changing market conditions have realized the necessity of making a specific marketing strategy. This is the new strategy of the modern marketing concept name. This understanding is relevant not only closely engaged in the production of business services for professional accountants. Because professional marketing has become an important issue in today's changing conditions. This study was conducted on professional accountants reveal perspectives and awareness of the modern marketing concept. To conclude today the professionals at the point of production to the appropriate service is scheduled to make recommendations to the modern marketing concept. Studies conducted in the literature and conducted a study involving members of the accounting profession in Alanya. Information on the 112 professionals in research and opinions are adopted. Detecting a condition made based on this information and suggestions have been made. According to the results of the profession it has been shown to use modern marketing techniques in general. Some spots are inadequate or deficiencies highlighted in the study.
Collections