Öğretmen ve yöneticilerin okul öncesi eğitimi değerlendirmeleri ve bu alanda yaşanılan yönetimsel sorunlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; Milli Eğitim Bakanlığına bağlı bağımsız anaokullarında ve ilkokullara bağlı anasınıflarında yaşanan yönetimsel sorunları yönetici ve öğretmenlerin bakış açısından; genel hizmetler; iş gören hizmetleri, eğitim programı, öğrenci hizmetleri, bütçe hizmetleri ve denetimini de kapsayan eğitim yönetiminin işlevleri çerçevesi altında incelemektir. Bu araştırmada nitel yöntem kullanılmış ve amaçlı örneklem seçilmiştir. Araştırmanın verileri 10 bağımsız anaokulu yöneticisi ve bu okullarda görev yapan 10 okul öncesi öğretmeni ile 10 ilkokul yöneticisi ve bu okullarda görev yapan 10 okul öncesi öğretmenine olmak üzere toplam 40 kişiye uygulanan görüşme formu ile elde edilmiştir. Bu çalışmada görüşme yapılan öğretmenlerin ve yöneticilerin okul öncesi eğitim sürecinde karşılaştıkları yönetimsel sorunların çalıştıkları kurum çerçevesinde değiştiği görülmüştür. Bağımsız anaokulunda çalışan öğretmenler yönetimsel açıdan ilkokullara bağlı anasınıflarında çalışan öğretmenlere kıyasla daha az sorun yaşadıklarını ifade etmişlerdir. Araştırmada yönetimsel sorunların okul öncesi eğitim sürecine yansımaları inceleniyorken alt başlık olarak yönetimsel sorunlar kapsamında uygulanan eğitim programı, eğitim sistemi, denetim, fiziki koşullar, kararlara katılım, işbirliğine yönelik sorular yöneltilmiştir. Görüşmelerden elde edilen verileri analiz etmek için nitel analiz tekniklerinden içerik analizi kullanılmıştır. İçerik analizi ile elde edilen veriler tablolaştırılarak yorumlanmıştır. Bu araştırma kapsayan bulgular sonucunda bağımsız anaokulunda çalışan öğretmenlerin ve yöneticilerin ilkokullara kıyasla okul öncesi eğitim sürecine bilgi, program, mesleki yeterlilik açısından daha hâkim oldukları, daha çok iş birliği içinde çalıştıkları görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Okul öncesi eğitimi, yönetim süreçleri, okul öncesi öğretmenleri, okul yöneticisi The purpose of this research is to analyze administrative problems in kindergartens of primary schools and independent kindergartens of Ministry of National Education according to the functions of education administration including process services, training programs, student services, budget service and audit from the point of view of administrators and teachers. Qualitative method is used and purposeful sampling is chosen in this research. The data of the study is obtained from the a total of 40 interview forms applied in 10 independent kindergartens with 10 kindergarten administrators and 10 kindergarten teachers and in 10 primary schools with 10 primary school administrators and 10 kindegarten teachers.In this study, it is observed that administrative problems in the pre-school education faced by administrators principal and teachers change according to the type of education institution. The teachers working for independent kindergartens told that they face fewer administrative problems than kindergarten teachers who work in primary schools. In the study, in order to analyze the effects of administrative problems on the pre-school education, questions with the sub headings of curriculum educational system, auditing, physical conditions, participation in decisions and collaboration have been asked. In order to analyze the data from the interviews, content analysis method is used as a qualitative analysis technique. The data derived from the content analysis method have been interpreted with tables.As a result of the findings, it can be concluded that the teachers and administrators working in independent kindergartens are better than their colleagues in the primary school in terms of knowledge, program, professional competence related with pre-school education processes and they work more collaboratively.Key Words: Pre-school education, administrative process, kindergarten teachers, school administrator
Collections