İşletmelerde dış kaynak kullanım kararları: Lojistik sektöründe bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İşletmeler günümüzde küreselleşme ve yoğun rekabet ortamından dolayı sürekli olarak yenilikçi ve yeni fırsatları değerlendirebilmek için de girişimci olmaları gerekmektedir. Kaynaklar sonsuz değildir, fakat üretim ve hizmet alanları ihtiyaçlar doğrultusunda sürekli geliştirilebilir ve iyileştirilebilir. Süreklilik sağlayabilmek için müşteri memnuniyetini sağlarken karlılığı da artırmak gerekir. İşletmeler hangi sektörde yer alırsa alsın tek başlarına çalışabilmeleri mümkün değildir. Tüm varlıkları özmaldan oluşsa bile, mutlaka bir tedarikçiye, herhangi bir alanda hizmet sağlayıcıya, dolayısıyla dışarıdan bir desteğe ihtiyaç duyarlar. Bu çalışmada lojistikte yeni yaklaşımlar ve yeni uygulamalar ile birlikte, işletmelerde dış kaynak kullanım kararlarının mevcut durumu ve değişimi ele alınmaya çalışılmıştır. İşletmelerin bu kararları nasıl aldıkları, karar alırken nelere dikkat ettikleri, hizmet sağlayıcıyı seçerken hangi kriterlere göre seçim yaptıkları, 3PL ile olan çalışmaları nasıl yönettikleri gibi konular farklı yönleri ile araştırılmıştır. Çalışmada çeşitli sektörlerde bulunan 236 işletme ile yapılan anketin bulguları değerlendirilmiştir. İşletmelerin hangi alanlar için dış kaynak kullanımına gittikleri, maliyet avantajları, hizmet sağlayıcılarla olan ilişkileri, yeterlilikleri, geçmişten geleceğe değişimleri, verdikleri hizmetlerde geliştirilmesi beklenen alanları belirlenmiş ve raporlanmıştır.Araştırma sonucunda lojistik sektöründe maliyetleri yüksek olan hizmetlerin yurt içi ve uluslararası yük taşımacığının, depolama ve gümrük müşavirliği hizmetlerinin dış kaynak aracılığı ile sağlandığı, 3PL hizmet sağlayıcılardan en çok alınan bu hizmetlerin ileri teknolojiler kullanılarak yürütülmesini istedikleri tespit edilmiştir. İşletmelerin hizmet sağlayıcıları ile aralarındaki ilişkinin önemli olduğunu, son üç yıl içerisinde ilişkilerinin hemen hemen aynı kaldığını, son beş yıl içerisinde ise çok önemli olacağını belirtmişlerdir.İşletmelerin uluslararası ticarette ana motivasyonları öncelik sırasına göre karlılık, risk yönetimi, uyum ve etkinlik olarak belirlenmiştir. Buna bağlı olarak, 3PL hizmet sağlayıcı seçimindeki kriterleri; sunduğu çözümler ve hizmetler için sabit fiyat garantisi bulunması, işletmenin bulunduğu endüstri hakkında deneyim sahibi olması, iş süreçlerinin hızlı ve etkin yürütülebilmesi için ileri teknoloji yeteneklerini kullanması, sektörde iyi bilinen saygın bir konumda olması başlıca beklentileridir.Son olarak işletmelerin %43'ünün büyük veriyi henüz tanımadıklarını, ancak büyük veri sayesinde, veri sentezlemesi yapılabileceği belirlenmiştir. Bunun yanında büyük veri sayesinde sürekli, gerçek zamanlı ve daha güçlü endüstriyel veri elde edilebileceği, görünebilirlik sağlayacağı, tepkisel ve çevik lojistik ile stratejiler geliştirilebileceklerini öğrendiklerinde, büyük verinin fırsatlarından yararlanmak ve büyük verinin geliştirilmesini istedikleri tespit edilmiştir. Today companies must be consistently innovative and also need to be entrepreneur to profit by new opportunities because of the globalization and intense competition environment. Sources are not endless, but production and service areas can be continuously improvable and developable in line with the needs. In order to ensure continuity, it is necessary to increase profitability while providing customer satisfaction. The companies no matter which industry they are located, it is not possible to work alone for any of them. Even if all their assets are self-owned, they definitely need a supplier, an onsite service provider, and so an external support.In this study, current situation and change of outsourcing decisions in enterprises are discussed together with the new approaches and new applications in logistics. How they are taking 3 PL decisions of businesses, where they are paying attention when making their decisions, according to which criteria they are choosing their service providers, how they manage working with the 3PL service providers are searched with different aspects. In the study, the findings of the survey conducted with 236 companies in various sectors. The areas in which businesses are outsourcing, what kind of cost advantages, relationship with service providers, competencies, changes from the past to the future, which areas need to be developed by the 3PL service providers are determined and reported. As a result, it has been determined that the domestic and international freight transport services, warehousing and customs consultancy services of high cost services in the logistics sector are provided by 3PL service providers. It is important to note that the relationship between the service providers and the companies is important and their relations have remained virtually the same in the last three years and that it will be very important in the next five years.The main motivations for businesses in international trade are profitability, risk management, compliance and effectiveness by priority order. Accordingly, the criteria for selecting the 3PL service provider are; having a fixed price guarantee for the solutions and services offered, having experience with the industry in which the business is located, using advanced technology capabilities to execute business processes quickly and efficiently and to be well respected in the sector.Finally, it is determined that 43% of companies are not knowing the big data yet, but by the help of big data it can be synthesized due to the big data. However, it has been found that when they learn that big data can provide continuous, real-time and stronger industrial data, visibility, responsive and agile logistics and strategies can be developed; companies want to take the advantage of big data opportunities and to develop big data.
Collections