Kamu hastaneleri birliği kurum ve kuruluşlarında marka imajı ve değeri yaklaşımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı sağlıkta dönüşüm programının bir parçası olarak yapılandırılan kamu hastaneleri birlikleri yöneticilerin marka imajı ve marka değerine ait tutumları ile uygulamalara ne şekilde yansıttığını belirlemektir. Marka imajı ve marka değeri hastaların sağlık kuruluşunu belirlemede yani satın alma niyetini belirleyen en önemli faktörlerdir. Bu amaçla çalışma tarama modeli olarak planlanmıştır. Tezin genel bilgiler kısmında marka kavramları, hizmet pazarlaması kavramları, kamu hastaneleri birliğinin yapısı literatür taraması yoluyla açıklanmıştır. Çalışmanın araştırma kısmında yöneticilerin marka imajı ve değerine ait tutumları ve uygulamalara yönelik oluşturulan ölçme aracına ait bilgiler yer almaktadır. Araştırmanın evreni, 663 sayılı KHK ile oluşturulan Kamu Hastaneleri Birlik Genel Sekreterlikleri ve bağlı kuruluşlarda sözleşmeli olarak yöneticilik yapan 4445 kişi olup %95 güven aralığı ve %5 kabul edilebilir hata oranı ile örneklem büyüklüğü 354 olarak belirlenmiştir. Veriler 0.05 anlamlılık düzeyi ile yorumlanmıştır. Tanımlayıcı veri istatistikleri olarak frekans, ortalama, yüzde ve standart sapma değerleri, iki değişken arasındaki ilişkisel ve karşılaştırmada ise ki-kare, bağımsız t testi,tek yönlü ANOVA, kruskal wallis testleri uygulanmıştır. Geliştirilen 38 adet hipotezden 11'i kabul edilmiştir. Çalışmanın sonucun da kamu sektörüne oldukça uzak görülen marka imajı ve marka değeri kavramlarına yönelik tutum puanları yüksek iken uygulama puanları düşük bulunmuştur. The aim of this study as part of a health transformation program configured public hospitals forces administrators to brand image and brand value to reflect the attitudes and practices is to identify how you want.Brand image and brand value in determining the health of patients that are the most important factors that determine its intent to purchase. For this purpose, the work was planned as the scan model. General information part of the thesis, brand concepts, service marketing concepts, structure of public hospitals Union literature survey is explained throughThe study's research on the part of managers ' brand image and value of attitudes and practices created measurement tool for information. The research universe, 663 General Public Hospitals were created with Unity of Decree Secretary as Manager of the subsidiary and contracted in the 95% confidence interval, and if the person 4445 5% error rate and sample size 354 were identified asContrasted with the data is the significance level 0.05. Identifying data as frequency statistics, average, percentage, and standard deviation values, is relational and comparison between the two variables, Chi-square, independent t test, one way ANOVA, kruskal wallis tests were applied. 11 from 38 developed hypotheses have been considered.As a result, public sector seen brand image and brand value very distant attitude towards the concepts of high scores were lower while the application points.
Collections