Üniversite son sınıf öğrencilerinin cinsel sağlık ve üreme sağlığı bilgi düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Okan Üniversitesi son sınıf öğrencilerinin cinsel sağlık üreme sağlığı bilgi düzeylerini belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma, Okan Üniversitesi Tuzla Kampusun' de 2013-2014 eğitim-öğretim yılı bahar dönemi arasında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini1562 öğrenci, örneklemi ise 336 öğrenci oluşturmuştur. Veriler, öğrencilerin tanımlayıcı özelliklerini içeren `Kişisel Bilgi Formu` ve `Cinsel Sağlık Üreme Sağlığı Bilgi Formu` ile elde edilmiştir. Araştırma verilerin analizleri, SPSS 15,0 istatistik paket programı kullanılmış, sayıda yüzdelik, ortalama, standart sapma değerler kullanılmıştır. Hesaplamalar, Kruskal-Wallis testi, Mann-Whitney U testi ve t testi ile değerlendirilmiştir.Öğrencilerin, %59,2'si ailesinde cinsel konuların konuşulmadığını belirtmiş, %63,4'ü cinsel sağlık ve üreme sağlığı ile ilgili bilgi düzeyini yeterli bulmakta ve %31,8'i cinsel sağlık ve üreme sağlığı ile ilgili bilgileri arkadaşlarından almaktadır. Öğrencilerin, %57,9'unun cinsel ve üreme sağlığı konularında arkadaşları ile konuştuğu ve %43,5'inin evlenmeden önce cinsel ilişkide bulunulması konusuna `olumlu` baktığı belirlenmiştir. Öğrencilerin %84,5'i `Üniversitede cinsel sağlık ve üreme sağlığı danışma birimi olması gereklidir` yanıtını vermiştir. Öğrencilerin yaşları ile Cinsel Sağlık Bilgi düzeyi toplam puan açısından istatistiksel olarak anlamlı bulunmamış (p>0,05); cinsiyetleri, aile tipleri, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyleri, ailesinin cinsel sağlıkla ilgili konularla ilgili yaklaşımı, evlenmeden önce cinsel ilişkide bulunulması konusuna bakma durumları, okullarda cinsel ve üreme sağlığı eğitimi verilmesi ve üniversitede cinsel ve üreme sağlığı danışma birimi olması konusundaki görüşleri ile puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmaktadır (p<0,05). This study was made as a descriptive study in Okan University to determine the levels of knowledge of the senior university students in terms of sexual and reproductive health. The study was conducted in the Tuzla campus of Okan University in the 2013-2014 academic year. The universe of the study was formed by 1562 students, and 336 students who have agreed to participate in the study formed the study sample. Data were obtained by the `Personal Knowledge Questionnaire` which included the descriptive characteristics of the students and the `Sexual and Reproductive Health Knowledge Form`. Study data analyses were made with SPSS 15.0 statistical package program, and number-percentage, mean, and Standard deviation values were used. Calculations were made with Kruskal-Wallis test, Mann-Whitney U test and the Student's t test.%59.2 of the students stated that the sexual issues were not discussed in their families, %63.4 of them found their levels of sexual and reproductive health knowledge as sufficient and %31.8 of them were getting the information from their friends. %57.9 of the students were found to be talking with their friends about thes exualissues and %43.5 of them were found to have a `positive` attitude to ward spremarital sex. %84.5 of the students gave `There should be a sexual and reproductive health advisory unit at the university` as an answer.While no statistically significant difference was found between the age groups of the students and the Sexual Health Knowledge level total score (p>0,05); a statistically significant difference was found between their gender, types of family, educational status of the mother, educational status of the fater, approach of the family to wards the sexual issues, approach of the family to wards premarital sex, their views to wards sexual education being given at the schools and their views to wards the existence of a sexual and reproductive health advisory unit at the university, and the mean scores (p<0,05).
Collections