Diş hekimliğinde tanıtım ve reklam kavramlarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde sağlık hizmetlerinde tanıtım ve reklamın kullanımı sektör içindeki rekabetin artmasıyla oldukça yaygınlaşmıştır. İletişimdeki teknolojik gelişmeler var olan mevzuatta özellikle tanıtım ve reklam alanında hukuksal boşluk yaratarak denetim ve kontrollerin yapılmasını zorlaştırmıştır.Bu çalışmada dişhekimliği yöneticilerinin tanıtım ve reklam kavramları hakkındaki düşünceleri ile kurumların tanıtım ve reklam çalışmalarındaki uygulamalarının güncel mevzuatla ilişkisinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada niteliksel araştırma yöntemlerinden Bireysel Derinlemesine Görüşme yöntemi kullanılmıştır. İstanbul Dişhekimleri Odası Disiplin Kurulu Başkanı, İstanbul'daki üç Vakıf Üniversitesi Dişhekimliği Fakültesinin yöneticileri ve iki Özel Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniğinin yöneticilerinden toplam 10 kişi ile Bireysel Derinlemesine Görüşme yapılmıştır. Görüşmelerde araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış soru kâğıdı ile birlikte ses kaydı kullanılmıştır.Yöneticiler tarafından tanıtım ve reklam kavramları birbirine bağlı ancak birbirinden farklı kavramlar olarak değerlendirilmiştir. Dişhekimliğinde yapılan reklamların daha çok hastaları yönlendirme amacıyla, tanıtımın ise bilgilendirme amacıyla kullanıldığı saptanmıştır. Ayrıca sosyal medyada dişhekimliğinin güncel ve yaygın olarak kullanılması, sosyal medya uygulamalarının kontrol edilemez yapısını ortaya çıkarmıştır. Gelecekteki reklam stratejisinin meslek etiği ve meslek ahlakına uygun olarak geliştirilmesi ile başta toplum ağız ve diş sağlığı bilincinin oluşturulması gerektiği ortak görüştür.Türkiye'de sağlıkta reklam serbestliği olmaması gerektiği, bu nedenle günümüz dişhekimliğinde tanıtım ve reklam kavramlarındaki ayrımın tanımlamalarla çok iyi yapılabildiği, sınırlarının tam olarak belirlenebildiği çok yönlü yeni bir mevzuata gereksinim olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Tanıtım, reklam, dişhekimliğinde reklam, sağlıkta reklam. Today, utilization of advertisement and promotion in healthcare services has become widespread along with the increase in competition in the sector. Technological advancements in communication cause the supervision and control to be more difficult by creating loopholes in advertisement regulations and laws. In the study, it is aimed to evaluate the the relationship between the options of the dental managers on davertisement as well as promotion and the practices of the institutions in advertisement and the current legislation.In the study, the Individual In-depth Interview, one of the qualitative research methods, has been conducted with total 10 people including the President of Disciplinary Board of İstanbul Dental Chamber, supervisors of three Faculties of Dentistry of the Foundation Universities in İstanbul and two managers Private Oral and Dental Health Clinics. Semi-structured questionnaire which was prepared by the researcher was used in the interviews and they were recorded. The managers consider promotion and advertisement to be related but different concepts. It is established that advertisement and promotion in dentistry are used for rather manipulating and informing patients, respectively. Furthermore, using dentistry on social media in an up-to-date and widespread manner reveals the uncontrollable characteristic of the social media applications. It is aimed that future advertisement strategies in dentistry must be developed in conformance with occupational and professional ethics; public awareness of oral health must be created in the first place.It is determined that advertisement in health care services in Turkey must not be liberalized and therefore a new multidimensional legislation by which promotion and advertisement concepts are clearly distinguished through definitions is a must.Keywords: Promotion, advertisement, advertisement in dentistry, advertisement in healthcare services.
Collections