Hemşirelerde problem çözme ve iletişim becerilerinin değerlendirilmesi (Denizli ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sağlık çalışanları içinde hemşirelerin sağlık kuruluşlarındaki önemi büyüktür. Dinamik bir yapıya sahip sağlık kurumlarında çalışan hemşireler, karşılaştıkları problemleri en etkili ve hızlı bir şekilde çözebilmelidirler. Aynı zamanda hem çalışma arkadaşlarıyla hem de hasta ve hasta yakınlarıyla iyi bir iletişim kurabilmelidirler. Hemşirelerin, problem çözme ve iletişim becerilerine sahip olmaları ve bu alanda kendilerini geliştirmeleri, işlerindeki başarılarını olumlu yönde etkileyecektir.Araştırma, hemşirelerin problem çözme ve iletişim becerilerini değerlendirmek ve bu becerilerini geliştirmeye yönelik önerilerde bulunmak amacı ile tanımlayıcı nitelikte yapılmıştır. Çalışmanın başında konuyla ilgili genel bilgi taraması yapılmıştır. Araştırmada veri toplamak için örneklem seçilmemiş Denizli Pamukkale Üniversitesi Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezinde çalışan 513 kişiye ulaşılmaya çalışılmıştır. Araştırmaya katılmayı kabul eden 300 hemşireye ulaşılmıştır. Araştırmacı tarafından literatür doğrultusunda hazırlanan hemşirelerin kişisel özellikleri içeren Tanıtıcı Bilgi Formu dışında, Problem Çözme Envanteri ve Kişilerarası İlişki Boyutları Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın amacına uygun olarak hazırlanan anket 107 sorudan oluşmaktadır. Bu araştırmada anketin geçerlik güvenirlilik analizi yapılmış ve Alfa katsayısı 0,90 olarak bulunmuştur. Bu araştırmadan elde edilen veriler SPSS programında değerlendirilmiştir. Verileri değerlendirmede sayı, yüzde hesaplamaları, t-Testi, ANOVA, Mann Whitney-U ve Kruskal Wallis testleri kullanılmıştır.Hemşirelerin tanıtıcı özelliklerinin (yaş, cinsiyet, eğitim vb.) problem çözme ve iletişim becerilerine etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre, empati yetisi olan hemşirelerin problem çözme ve iletişim becerilerinin de iyi olduğu anlaşılmaktadır. Hemşirelerin iletişim becerilerinin yüksek seviyede olması karşılaştıkları problemleri çözmelerini de kolaylaştıracaktır. The importance of nurses in health care organizations of health professionals is great. working in a dynamic organization with health care nurses should be able to solve the problems faced by the most effective and quickly. And colleagues at the same time be able to establish a good communication with both patients and close. Nurses, problem solving and communication skills they have and develop themselves in this area, it will affect the success of the business in a positive way.Research, evaluate problem-solving and communication skills of nurses and aim to make proposals to develop these skills is conducted in a descriptive with. browsing general information about the subject at the beginning of the study was conducted. Survey to collect data on selected samples Denizli Pamukkale University Education Research and tried to obtain 513 people working in Application Center. who agreed to participate in this research were 300 nurses. including personal characteristics of nurses prepared in accordance with literature by researchers outside Information Form, and Interpersonal Problem Solving Inventory Dimension Scale was used. questionnaire prepared for the purposes of the study consists of 107 questions. The validity and reliability analysis Cronbach Alpha survey conducted in this study was found to be 0.90. The data obtained from this study was analyzed using SPSS software. number of data assessment, percentage, t-test, ANOVA, Mann-Whitney and Kruskal-Wallis tests were used.Nurses handle characteristics (age, sex, education, etc.) Were determined to be the effects of problem-solving and communication skills. According to the results of the study, problem solving abilities and communication skills of nurses who empathy is understood to be good. The problems they face is a high level of communication skills of nurses will facilitate solving.
Collections