Ön lisans öğrencilerinin özdüzenleme stratejilerinin, problem çözme ve stresle başa çıkma becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ön lisans öğrencilerinin özdüzenleme stratejilerinin, problem çözme ve stresle başa çıkma becerilerine etkisini incelemek amacıyla yapılan bu çalışmada bilimsel araştırma yöntemlerinden nicel yöntem kullanılmış ve çalışmada ilişkisel tarama yapılmıştır. Bu araştırma, 2016-2017 eğitim ve öğretim yılında elverişli örnekleme yöntemiyle seçilen İstanbul'da özel bir vakıf üniversitesinin ön lisans çocuk gelişimi programına devam eden 240 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin bilişsel ve bilişüştü özdüzenlemeye dayalı öğrenme stratejilerini belirlemek amacıyla `Öğrenmede Motive Edici Stratejiler Ölçeği`, problem çözme becerilerine yönelik algılarını ortaya çıkarmak için `Problem Çözme Envanteri` ve stresle başa çıkma tarzlarına yönelik algılarını ölçmek için `Stresle Başa Çıkma Tarzları Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde SPSS 22.0 programı kullanılarak nicel verilere ulaşılmıştır. Çalışmada aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi, tek yönlü varyans analizi (Anova), Pearson korelasyon analizi ve regresyon analizi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, ön lisans çocuk gelişimi öğrencilerinin Öğrenmede Motive Edici Stratejiler Ölçeği'nin bilişsel ve bilişüstü stratejiler boyutu alt boyutlarında; ikinci sınıfa devam eden, çalışan, akademik genel not ortalaması 3,5 ve üstü olan, etkinliklere her zaman katılan ve sosyal medyada iki saate kadar zaman geçiren öğrenciler lehine anlamlı farklılaşmalar tespit edilmiştir. Öğrencilerin Problem Çözme Envanteri alt boyutlarında aldıkları sonuçlar incelendiğinde; not ortalaması ortalaması 1,99 ve altında olan, çalışmayan, gelir durumu 1500 TL. ile 3499 TL. arasında olan ve sosyal medyada 4 saatten fazla süre geçiren öğrenciler lehine anlamlı farklılaşmalar tespit edilmiştir. Ön lisans çocuk gelişimi öğrencilerinin Stresle Başa Çıkma Tarzları Ölçeği alt boyutlarında elde edilen bulgular incelendiğinde ise, iyimser yaklaşımda düz lise mezunu olan öğrenciler, sosyal destek arama alt boyutunda geliri yüksek olan öğrenciler ve etkinliklere her zaman katılan öğrenciler lehine anlamlı farklılaşmalar tespit edilmiştir. Korelasyon analizleri sonunda özdüzenleme, problem çözme ve stresle başa çıkma tarzları arasında düşük ve orta düzeyde anlamlı ilişki tespit edilmiştir. The aim of this research is to examine whether self-regulatory strategies differ according to Pre-Graduate students, problem-solving and stress coping style out of scientific research methods, relational screening model from quantitative methods was used in the study. This research was carried out with the participation of 240 students who study their associate degree in the child development program of a private foundation university in Istanbul in 2016-2017 education term and were selected with favorable sampling method. In order to determine the learning strategies of students based on their cognitive and metacognitive self-regulation The Motivational Strategies in Learning Scale the scale evaluating of problem skills of individuals Problem Solving Inventory; Coping Style Scale was used to reach quantitative data. SPSS 22.0 programme was used in the analysis of the research data; for the quantitative data arithmetic mean, standard deviation, t-test, one way variance analysis (Anova), Pearson correlation coefficient and regression analysis were used. As a result of the analyzes made, it is seen that associate degree child development program students' cognitive and metacognitive levels of The Motivational Strategies İn Learning Scale, meanwhile for those who study their second year, work concurrently, have an academic average of 3,5 or more, always join activities and spend around 2 hours on social media, meaningful differentiations in favor of the students were determined; in the subscales of Problem Solving Inventory of students, significant differences were found among students who have an academic average of 1,99 or less, unemployed, have an income level between 1500TL and 3499 TL, and spend more than 4 hours on social media. On the other hand, when the findings obtained from the subscales of Coping Style Scale are examined, significant differences were found in favor of the students who graduated with high school options, the students whose high-income and the students who always participated in the activities. At the end of the correlation analysis, there was a low and moderate correlation between self-regulation, problem solving and stress coping styles.
Collections