Sağlık çalışanlarında toplam kalite yönetimi ve iş performansı algısı: Bir kamu hastanesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, sağlık çalışanlarında toplam kalite yönetiminin iş performansına etki eden faktörleri belirleyerek, toplam kalite yönetimi ve iş performansı algısını ölçmektir.Yapılan bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde toplam kalite yönetiminin temelini oluşturan kalitenin tanımı, boyutları, toplam kalite yönetiminin önemi yararı ve ilkeleri, sağlık hizmetlerinde toplam kalite yönetimi, önemi ve kalite belirleyicileri incelenmiştir. İkinci bölümde, performans ve performans yönetimi kavramları ile performans değerleme yaklaşımı ve iş performansını etkileyen faktörler incelenmiştir. Üçüncü bölümde çalışma yöntem ve metoduna ilişkin bilgiler ile sosyo-demografik özellikleri, TKY Algısı Ölçeği ve İş Performans Algı Ölçeği aracılığı ile toplanan veriler ve elde edilen bulgulara yer verilmiştir. Son bölümde öncelikle araştırmanın konusu, amacı, önemi, kapsamı, yöntemi, varsayımları, sınırlılıkları ve hipotezleri açıklanmıştır. Çalışmanın amacına uygun olarak, `Toplam Kalite Yönetimi Algısı` ve `İş Performans Algı'' düzeyini belirlemek için anket çalışması yapılmıştır. Çalışma İstanbul İlindeki bir kamu hastanesinde çalışan 325 sağlık çalışanına uygulanmıştır. Araştırma sonuçları, SPSS 20 programı kullanılarak değişkenlerin özelliğine göre frekans dağılımı, korelasyon analizi, Mann-Whitney U testi ve Kruskall-Wallis testi kullanılarak değerlendirilmiştir.Araştırma sonucuna göre, katılımcıların toplam kalite yönetimi algıları incelendiğinde ortalama düzeyde bir algıya sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır (3,07±.95). Liderlik yönetimi alt boyutu ortalama puanı 3,40±.98 ile en yüksek ortalamaya sahip alt boyuttur. En düşük ortalama puana sahip olan alt boyut personel ilişkileri olarak karşımıza çıkmaktadır 2,72±1.03. Örgütsel güven alt boyutunun ortalama puanı ise; 2,97±1.09'dir. Ortalama puanlar iş performansı ve alt boyutları açısından incelendiğinden çalışanların yüksek düzeyde puan aldıkları görülmektedir. İş performans ölçeğinden 4,23±0,63; görev performansı alt boyutundan 4,21±0,68 ve bağlamsal performans alt boyutundan 4,23±0,63 puan aldıkları sonucuna ulaşılmıştır. İki ölçek arasındaki ilişki analizine bakıldığında ölçekler arasında herhangi bir ilişki saptanmamıştır(r:0,07). ''TOTAL QUALITY MANAGEMENT AND BUSINESS PERFORMANCE SIGNIFICANCE IN HEALTH WORKERS: A PUBLIC HOSPITAL SAMPLE'' The aim of this research is to measure the perceptions of total quality management and work performance by determining the factors affected by the work performance of total quality management in healthcare workers. This work consists of three parts. In the first part, definition, dimensions, benefits and benefits of total quality management, total quality management in health services, importance and quality determinants are examined which constitute the basis of total quality management. In the second part, performance and performance management concepts, performance appraisal approach and factors affecting work performance are examined. In the third section, information about the method and method of study, socio-demographic characteristics, data collected through TQM Perception Scale and Business Performance Perception Scale, and the observations were included. In the last part, the subject, purpose, scope, method, assumptions, limitations and hypothesis of the research were explained. In order to determine the level of `Total Quality Management Perception` and `Work Performance Perception` in accordance with the purpose of the study, a survey was conducted. The study was applied to 325 healthcare workers working in a governmental hospital in Istanbul. The results of the research were evaluated by using the SPSS 20 program via frequency distribution, correlation analysis, Mann-Whitney U test and Kruskall-Wallis test. As a result of this study, participants were found to have an average perception of perception of total quality management perceptions (3.07 ± .95). The average score of the leadership management sub-dimension is 3.40 ± 0.98, with the highest average. The subscale with the lowest mean score is confronted as staff associations 2,72 ± 1.03. If the average score of the organizational trust sub-dimension is; It is 2.97 ± 1.09. Since average scores are examined in terms of job performance and sub-dimensions, it is seen that employees score at a high level. Work performance scored as of 4.23 ± 0.63; and 4,21 ± 0,68 in the task performance subscale and 4.23 ± 0,63 points in the contextual performance subscale. There was no relationship between these scales (r: 0,07).
Collections