Okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 48-72 aylık çocukların değer düzeyleri ile akran oyun davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, İstanbul İl Merkez'inde bulunan, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilköğretim okullarının anasınıfları ve özel anaokullarında öğrenim gören 48-72 ay grubu çocukların değer düzeyleri ile akran oyun davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama türünde gerçekleştirilen bu çalışmanın evrenini 2016-2017 eğitim-öğretim yılında İstanbul İl Merkez'inde öğrenim gören 48-72 ay grubunda olan çocuklar; çalışmanın örneklemini ise bu evrenden seçkisiz örnekleme yöntemiyle seçilen 399 çocuk oluşturmaktadır. Çocukların değer düzeyleri ile akran oyun davranışları arasındaki ilişkinin belirlenmesinde, Okul Öncesi Değerler Ölçeği ve PENN Etkileşimli Akran Oyun Ölçeği kullanılmıştır. Okul Öncesi Değerler Ölçeği 30 madde ve 6 alt boyuttan, PENN Etkileşimli Akran Oyun Ölçeği ise 29 madde ve 3 boyuttan oluşmaktadır. Çalışmada elde edilen veriler SPSS 22.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde; değer düzeyi ve akran oyun davranışları değerlendirilirken; t- testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Ayrıca değer düzeyi ve akran oyun davranış arasındaki ilişkinin belirlenmesinde ise Pearson Korelasyonu ve Basit Regresyon analizleri kullanılmıştır. Yapılan analiz sonuçlarına göre elde edilen bulgularda akran oyun davranışları ile değer düzeyi arasında anlamlı bir ilişki vardır. Oyun etkileşimi ile değer düzeyi alt boyutları arasında pozitif yönlü, oyundan kopma ve oyunun bozulması ile negatif yönlü bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. In this study, it was aimed to investigate the relationship between the value levels and the peer play behaviors of 48-72 months children who are educated at public and private preschool which are affiliated to the Ministry of National Education at İstanbul City Center. The subjects of this study conducted in the relational screening model are the 48-72 months children who are educated in İstanbul City Center during the 2016-2017 academic year; the sample of the study is composed of 399 children selected by random sampling method. The Value Level Scale and the PENN Interactive Peer Play Scale were used to determine the relationship between children's value levels and peer play behaviors. The Value Level Scale consists of 30 items and 6 sub-dimensions, and the PENN Interactive Peer Play Scale consists of 29 items and 3 dimensions. The data obtained in the study were analyzed with the SPSS 22.0 program. In the analysis of the data; t-test and one-way analysis of variance (ANOVA) were used in the evaluation of value level and peer play behavior. In addition, Pearson Correlation and Multiple Regression analyzes were used to determine the relationship between value level and peer play behavior. There is a meaningful relationship between peer play behavior and value level in the findings according to the analysis results. There was a positive relationship between the play interaction and the sub-dimensions of value level, and a negative relationship with the play break and play deterioration.
Collections