Patlatma kaynaklı titreşimlerin kayaçların mühendislik özellikleriyle ilişkisinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İstanbul Büyükşehir Belediyesi' nin ihale ettiği Gülermak – Kolin – Kalyon İş Ortaklığı'nın yüklenici olduğu, 02.01.2014 tarihinde yer teslimi yapılarak çalışılmaya başlanan Mecidiyeköy – Mahmutbey Metro Hattı, Depo – Bakım Sahası ve Depo Bağlantı Hatları İnşaat İşleri Projesi 18 km uzunluğunda olup ana hat tünelleri ve viyadükleri, delme, aç-kapa ve viyadük tipinde toplam 15 adet istasyondan oluşmaktadır. Mecidiyeköy – Mahmutbey Metro Hattı Şişli, Kağıthane, Eyüp, Gaziosmanpaşa, Esenler ve Bağcılar ilçelerinden geçmekte olup, saatte bir yöne doğru 70.000 kişi taşıma kapasiteli olacaktır.Bu tez kapsamında NATM yöntemi ile açılan Mecidiyeköy(Abide-i Hürriyet), Çağlayan ve Yeşilpınar istasyonlarında gerçekleşen patlatmalı kazılar incelenmiş, patlatmadan kaynaklanan yer sarsıntıları kayıt altına alınarak değerlendirilmiştir. Patlatmadan kaynaklanan titreşim değerleri ile ölçekli mesafe (SD) arasında ilişkiler kurularak inceleme yapılan istasyonların arazi iletim katsayılarına (K) ve jeolojik katsayılarına (β) ulaşılmıştır. Ulaşılan sonuçlarla inceleme alanlarının jeoteknik özellikleri arasındaki ilişkiler yorumlanmıştır.Çalışmada 2. Bölümde delme – patlatma hakkında ve patlatmadan kaynaklanan çevresel sorunlar hakkında bilgiler verilmektedir. 3. Bölümde ise tez kapsamında ilerlenen yöntem ve bu yöntemde kullanılan malzemeler hakkında bilgiler yer almaktadır.İnceleme alanlarının özellikleri, patlatmalı kazı yapılan tüneller ve tünellerdeki patlatma modelleri hakkında bilgiler, patlatma sonrası açığa çıkan titreşim ölçümleri ve değerlendirilmesi ile elde edilen verilerin çalışma sahalarının jeoteknik özelliklerine göre ilişkilendirilmesi 4. Bölümde yer almaktadır. Elde edilen sonuçların yorumlanması ve tartışması Bölüm 5' te verilmiştir Mecidiyeköy – Mahmutbey Subway Line, Warehuse, Maintenance Site and Warehouse Connection Construction Project, which was tendered by İstanbul Metropolitan Municipality and whose contractor is Gülermak – Kolin – Kalyon Joint Venture, is 18 km long and consists of 15 stations with main lines and viaducts, drilling and cut-and-cover works. Mecidiyeköy – Mahmutbey Subway Line goes through Şişli, Kağıthane, Eyüp, Gaziosmanpaşa, Esenler and Bağcılar districts and will have the carrying capacity of 70.000 people to one direction per hour.Within the frame of this thesis, blastings for excavations performed in Mecidiyeköy (Abide-i Hürriyet), Çağlayan and Yeşilpınar stations which were excavated using NATM method were examined and ground vibrations caused by blastings were recorded and evaluated. Permeability coefficient (K) and geological coefficients (β) of the stations which were examined by establishing relations between vibration values orginating from the blast were obtained. The relations between geotechnical properties of examination sites were evaluated using the results.Chapter 2 gives information about drilling, blasting and environmental problems caused by blasting. Chapter 3 provides information about the method used in this thesis and the materials used in this method.Properties of examination sites, information about blasted tunnels and blasting methods, vibration measurements after blasting and association of this data with the geotechnical properties of construction sites were given in Chapter 4. Comments and discussion on the results were given in Chapter 5.
Collections