Mikroservis tabanlı ödeme sistemi tasarımı ve gerçeklenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezde, daha çok büyük ölçekli oyunlara yönelik, satın alınan jetonların tutulması ve harcanması gibi hizmetleri destekleyen bir ödeme sistemi yapılmıştır. Temel problemlerden ilki; başlangıçta az sayıda olan oyuncuların, oyunun popülerleşmesinden sonra kısa sürede artmasıdır. Bu önemli bir ölçekleme problemi yaratır. İkincisi ise; büyük ölçekli oyunlarda işlem hızı, oyunun sürdürülebilmesi için oldukça önemli olduğundan kısa zamanda çok sayıda üretilen hareketlerin (transaction), kayıp vermeden uygun maliyet ve insan kaynağı ile karşılanmasıdır. Şirketlerin hızlı ve yüksek kazanç elde edilebilmesi için oyunlarının keşfedilmesi önemlidir. Bu durum özellikle birkaç kişilik küçük oyun şirketlerinde daha iyi gözlemlenebilmektedir. Çok sayıda oyun sunulduğundan ve oyuncuların ilgisi de kolayca değiştiğinden dolayı, fırsatları değerlendirmek için uzun süreler yoktur. Sonuç olarak; ihtiyaçlar doğrultusunda açık kaynak yazılım teknolojileri dahil, çok sayıda teknoloji ve yazılım paketi incelenmiş, konuya en uygun teknolojiler ele alınmış ve bazıları kullanılarak uygulama örneği geliştirilmiştir. Amaç; ölçeklenebilir, hızlı yanıt veren, oyun uygulamalarına kolay uyarlanabilir bir sistem sunulmasıdır. Gerçeklenen uygulamanın kullanıcılar tarafından sınanması mümkün olmadığından, testler simülasyon ortamında gerçekleştirilmiştir. In this thesis, a payment system was built to support services such as keeping track of points earned, scoring points and purchasing additional shares. The main problems are; At the beginning, few player users are artwork shortly after the game coalesces. This creates a significant scalability problem. The second is; In large-scale games, the processing speed is very important for the game to be sustained in a short time and the very high transaction are met with reasonable cost and human resource in time without giving loss. This situation can be better observed in small game companies that have not played once. It is important for users to discover games, so that companies can get fast and high profits. You can not constantly change the offerings of sellers with very acclaimed users and change the player interest, there is no long time to evaluate the opportunities. As a result, a large number of software packages, including open source software technologies, have been examined in accordance with the needs, the most appropriate technologies have been discussed and some of them have developed an application example to accommodate them. The goal is providing a system which scalable, able to fast response and easily adaptable for game applications. Since it is not possible for users to test the application, the tests were performed in the simulation.
Collections