Milli Eğitim Bakanlığı`na bağlı ilköğretim okullarında basketbol eğitiminin Niğde ili uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmanın problem bölümünde ilköğretim programlardaki beden eğitim dersinde basketbol eğitimin günümüzdeki durum ve eğitim sunulmasında karşılaşılan problemlerin neler olduğu incelenmiştir. Ayrıca beden eğitimi ve sporun önemi ve eğitimdeki yeri belirlenmiştir. Basketbol eğitiminin tarihsel süreç içerisindeki geçmişi ile bu sporu yapacak çocukların fizyolojik, anatomik ve psikolojik özellikleriyle ilgili literatür tarama verilmiştir. İlk öğretim okullarından beden eğitimi ders programları içinde, basketbol eğitiminin verilişinde beden eğitimi öğretmenlerinin ve öğrencilerinin dağılışlarını analiz etmek bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Araştırmanın genel evreni Türkiye'deki bütün ilköğretim kulları olup çalışma evreni ise Niğde ilinde 1998-1999 öğretim yılında merkezdeki 5 ilköğretim okulu oluşturmaktadır. (Araştırmanın örneklem grubu 150 öğrenci, 100 Beden Eğitim öğretmeni ve idarecilerinden oluşmaktadır.) Kimlik bilgileri ile öğrenci ve öğretmenlere yöneltilen sorulara verilen cevaplar tablolaştırılarak yüzdeleri ve frekansları alınmış bulgular tabloların altında yorumlanmıştır. İlköğretim okullarında Beden Eğitimi dersi öğretim programları içerisinde Basketbol eğitimi ile ilgili olarak belirlenen 5 Amaç ve 40 Hedef davranışın ancak %37.5'inin Beden Eğitimi derslerinde gerçekleştirildiği %62.5'inin ise gerçekleşmediği görülmüştür. Bu sonuçlar Beden Eğitimi dersi öğretim programlarında basketbol eğitimiyle ilgili olarak belirlenen amaçlara ulaşılamadığı ve istenilen düzeyde bu amaçların davranışa dönüştürülemediği açıkça ortaya çıkmaktadır. İlköğretim okullarındaki basketbol eğitiminin başarılı olabilmesi için, Beden Eğitimi dersi saatlerinin fazlalaştırılması, saha ve malzeme eksikliğinin giderilmesi, Beden Eğitimi öğretmenlerinin basketbol branşındaki bilgi düzeyinin yükseltilmesi, okul aile ve Gençlik Spor il Müdürlüğü arasında etkileşimin sağlanması gerekmektedir. III SUMMARY In the study of the chapter of this problem, the situations and introduction of problems fucedin education, were examined. While Basketball education is carried out, some problems were faced. Also the importence and place of sports and Training (Beden Eğt.) were determined. The indox was giren concerning about the physics, anatomic and physolical features of the children who will do this sportin the historical period. To analyze the delivery of Trainiy teochers and students is the aim of this study in giving Basketball inh thetime table of the primary school. The general view of this study is cancerned about all primary schools, this study is carried out in live primary schools which are inthe center of Niğde in 1 998 - 1999 Edvaation period. 150 students, 100 teachers and administer for an example group. Identifications data with the answers which are given by students and teachers are inthe tableand the percanteye, frekans and takon data are given under it. Among the %37.5 of the 40 Tarpets of behoviour and 5 aims concerning about basketball training in Training. Lesson in primary schools, %62.5 of these wasn't done. The results of this are clearly presented that we couldn't reach the desired aims concernizy about Basketball Training. To be success full of the Basketball Training, the hours of the Training lesson must be up. The eguipments and must be provided. The knowledge of the training teachers must be detaveloged and there must be link bet ween the school and Niğde Youth and Sport Administration. IV
Collections