Niğde ili ilköğretim ve liselerinde görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin ders dışı egzersiz faaliyetlerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmanın problem bölümünde ilk öğretim okulları ve orta dereceli okullarda görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin ders dışı egzersiz çalışmalarının değerlendirilmesi yapılmıştır. Ayrıca ders dışı egzersiz çalışmalarının önemi ve amacı belirtilmiş,ders dışı egzersiz çalışmalarım düzenleyen kanun ve yönetmelikler incelenerek, bu çalışmalarda beden eğitimi öğretmeninin yeri ve öneminin ne olduğu ortaya konmaya çalışılmıştır. Orta dereceli okullarda Beden Eğitimi programı içerisinde ders dışı egzersiz faaliyetlerinin sunuluşunda Beden Eğitimi öğretmenlerinin yeri ve önemi ve davranışlarını analiz etmek bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Niğde İlinde Beden Eğitimi öğretmenlerine yapılan anket sorulannda,ankete katılan öğretmenlerle yüz yüze yapılan görüşmeler değerlendirmeye alınarak bulgular tablolar halinde değerlendirilmiş ve tartışılmıştır. Sonuç olarak; ders dışı egzersiz faaliyetlerini yürüten öğretmenlerin gerekli bilgi birikimine sahip oldukları,ama çalışma ortamı için gerekli araç, gereç ve tesislerin yetersiz olduğu görülmektedir. Yapılan bu çalışma sonucunda Beden Eğitimi öğretmenlerinin de yetersiz olan bu araç gereci temin edebilmek ve spor tesislerinden yararlanabilmek için çevrede bulunan kurum ve kuruluş yöneticileri ile iyi ilişkiler kuramadıkları yada böyle bir çaba sarf etmedikleri kanısına varılmıştır. SUMMARY In the problem section of this study, Extra Curricular Exercises of the Physical traning teachers in Secondary Scholls are assessed. The target and importance of the Extra Curricular Exercises are determined. The laws and regulations for Extra Curricular exercises are examined and the role of the phycical training teachers is determined. The role, importance and behaviours of the teachers in presenting `Extra curricular exercises are the targets of this study`. All the results obtained from the survery are taken into consideration and discussed. Finally, it is resulted that all the teachers performing `extra curricular exercises` have enough experience and knowledge but they are in need of mateirals and facilities for performing these exercises. To obtain mateirals and exploit facilities, they have no good contact with the executives and administrators of the public and private institutes and companies.
Collections