İlköğretim okulları I. kademesi 4. ve 5. sınıflar sosyal bilgiler dersinde kullanılan eğitim ve öğretim yöntemleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarının 4. ve 5. sınıflarında okutulan Sosyal Bilgiler dersinde kullanılan eğitim ve öğretim yöntemlerini öğretmen görüşlerine başvurarak tespit etmektir. Ayrıca, yöntemlerin kullanımını etkileyen etmenlerin neler olduğunu ortaya koymakta amaçlanmıştır. Değerlendirmede, şehir merkezinde ve köy yerleşim merkezlerinde görevli öğretmenlerin görüşleri alınarak iki grup arasında öğretim yöntemlerini kullanma durumları, karşılaştıkları problemler, öğretim yöntemlerinin kullanımını etkileyen etmenler ve öğretmenlerin bu konulardaki görüşleri karşılaştırılmıştır. Araştırma, Tokat iline bağlı Zile ilçe merkezi ve bu ilçeye bağlı köy yerleşim merkezlerindeki ilköğretim okullarının 4. ve 5. sınıflarında Sosyal Bilgiler dersini yürüten 106 şehirde görevli öğretmenler ile 130 köy yerleşim merkezlerinde görevli öğretmenler üzerinde yapılmıştır. Araştırmada, araştırmacı tarafından geliştirilen anket formu kullanılmıştır. Uygulanan veri toplama aracı, kişisel durumlarla ve Sosyal Bilgiler dersinde kullanılan öğretim yöntemlerinin kullanımı ve kullanımını etkileyen etmelerin neler olduğu ile ilgili 28 sorudan meydana gelmiştir. Veri toplama aracının geçerliliği ve güvenirliliğini sağlamak için uzman görüşleri alınarak hazırlanmıştır. Hazırlanan anketten elde edilen sonuçlar bilgisayara yüklenmiş ve SPSS (Statistical Packet for The Social Science) adlı istatistik programı ile değerlendirme yapılmıştır. Şehir merkezinde ve köy yerleşim merkezlerinde görevli öğretmenlerin görüşlerini belirlemek için frekans ( f ), yüzde ( % ), aritmetik ortalama ( x ) ve standart sapma ( ss ) hesaplanmıştır. Hesaplamalar sonucu elde edilen veriler tablolara yerleştirilerek yorumlanmıştır. SUMMARY The aim of this work: a) To find out the teaching and educating methods which are used in Social Science classes in classes 4 and 5 by asking the teachers' point of view. b) To find out what the effects of using these methods are. It has been asked the teachers in big towns and also in villages. And then, the ideas and problemsof these two groups have been compared. The search has been done on 106 teachers in Zile -a town of Tokat- and 130 teachers in the villages of Zile. The form sheets have been used for these search. The form sheets has got 28 questions on the subject. These questions have been prapared by asking experts' point of view on the subject. The results of the interviews have been loaded in to the computer and the programme called SPSS (Statistical Packet for The Social Science) has been used for having the result. The marks ( f ) for frekans, ( % ) for percent, ( x ) for aritmatical avarage and ( ss ) for standart slidding have been used. They can be seen on the chart.
Collections