Öğrenci velilerinin beklentileri açısından özel ve resmi okulların karşılaştırılması (Niğde il örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Niğde'deki ilköğretim Okullarında çocuğu öğrenim gören velilerin eğitim sürecine ilişkin beklentilerini belirlemektir. Araştırmanın örneklemi 2'si özel Okul olmak üzere il merkezinde 4, kasaba ve köylerde 4 olmak üzere toplam 8 ilköğretim okulunda öğrenim gören 394 veli oluşturmaktadır. Araştırma grubunu oluşturan velilerin 97'si özel ilköğretim okulu, 297'si devlet okulu velisidir. Velilerin 112'si kadın, 282'si erkek olup; 99'u 25-35 yaş, 155'i 35-40 yaş arası, 140'ı 40 yaş ve üzeridir. Velilerin 79'u Yüksek öğrenime, 112'si lise ve dengi okul öğrenimine, 193'ü ilkokul ve altı öğrenime sahiptir. Velilerin 82'si ev hanımı, 116'sı memur, 196'sı serbest meslek sahibidir. 25'i üst düzey, 278'i orta düzey, 91 'i düşük düzey gelire sahiptir. Araştırma verilerinin toplanabilmesi için bir ölçme aracı geliştirilmiş ve velilere uygulanmıştır. Ölçme aracı iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm velilerle ilgili kimlik bilgileri (cinsiyet, öğrenim durumu, yaş, meslek, gelir düzeyi, okulu ziyaret sıklığı, ziyaret esnasında kiminle-niçin görüşüldüğü gibi) alınabilecek şekilde düzenlenmiştir, ikinci bölümde, okulun fiziki yapısı ve birimleri- (1 1 madde), öğretmen yeterlikleri (10 madde), eğitim öğretim (9 madde), veli-öğretmen ilişkisi (12 madde) ile ilgili durumları ifade eden 42 madde bulunmaktadır. Velilerin okula ilişkin beklentilerini ortaya çıkarması beklenen her bir madde Likert ölçek türü şeklinde düzenlenmiştir. Araştırma sonucu elde edilen veriler, tablolar halinde gösterilmiş, çözümlemelerde X2 ve t testi (iki ortalama arasındaki farkın önemlilik testi) kullanılmış, farkın anlamlı olup olmadığını belirlemede bazen.05 düzeyinde, bazen de.01 düzeyinde anlamlı olup olmadığına bakılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, veliler çocuklarının okulunu bir öğretim yılında birkaç kez (2-3) ziyaret etmektedirler. Velilerin okulu ziyaret sıklığı cinsiyete göre farklılık göstermezken (P<.05) yerleşim yerlerine, gelir düzeylerine ve okul türüne göre farklılık göstermektedir (P>.05). Veliler okulu ziyaret ettiklerinde çocuğunun öğretmeni ile çocuğun başarısı hakkında görüşmektedir. Velilerin okullardan eğitim sürecine ilişkin beklentileri öğretmen yeterlikleri konusunda daha fazla görünmektedir. Bu beklentiler cinsiyete, yaşa, mesleğe göre farklılık göstermezken (P<.05), öğrenim durumu, gelir düzeyi ve okul türüne göre farklılık göstermektedir. (P>.05). Okul türüne göre farklılığın özel okul velileri lehine, okulun fiziki yapısı ve birimleri konusunda olduğu söylenebilir. The aim of this investigation is to determine the expectations, which are related the education period, of the parents whose children are educated in primary schools in Niğde. It is an example of the survey of 394 parents of pupils that are constitued from 4 schools in the city centre, 4 in the towns and villages as a total 8 schools, two of which are private schools. 97 of the parents taking part in the investigation group are the parents of private schools and 297 of them are the parents of puplic ones. 112 of these parents are women and 282 of them are men. 99 of the parents are 25-35, 155 of thew are 35-40 and 140 of them are 40 years old and over. 79 of these parents have a high education, 1 12 of them have a high school education or an education the save as lycee and 193 of them have a primary school education or a lower education. 82 of the parents are housewives, 116 of them are civil servants, 196 of them have an independent business. 25 of the parents have an upper-level income, 278 of them have a mean-level income and 91 of them have a lover-level income. in order to be able to gather the data within the survey a measuring has been developed and it has been applied to the parents. The measuring tool has two parts. The first part has been designed to get the identity card infomation of the parents (such as sex, learning stage, age, job, income level, how often they visit the schools, to whom they talk during their visits and why) There are 42 articles in the second part which state the conditions such as physical structure of school and its units (11 articles), competence of teachers (10 articles), education system (9 articles) and the relation-ship between teachers and parents. Each article which is supposed to determine the expectations of guardians has been designed as Likert measure style. The datums which were occured as a result of the investigations had been indicated in the tables. The test of x2 and t( the test of importantness in the difference between two avarages) had been used in the analysises. In order to determine wheather the difference is meaninful sometimes.05 level is used and sometimes.01 level is used. According to the diagnosis of investigation, the parents has been visiting their children's school twice or three times in a education year. While the visiting frequency of the parents isn't showing the differenc according to the sex (P<.05), it has been showing the difference according to the places, economical situation and sort of schools (P>.05) When parents visit schools they have been speaking to teachers about their student's success. The expectations of parents about education process in school is about teacher efficacy. While these expectations does not vary in gender, age and occupation (P<.05), they differ in education and income level as well as in these two schools as mentioned above (P>.05). It can be said that the differences come to as and advantage for private schools according to parents and physical conditions of private schools.
Collections