Adalet Bakanlığı`na bağlı ceza ve tevkifevlerinde beden eğitimi ve spor müfredat programının uygulama düzeyi (Niğde ili uygulaması)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
II ÖZET Cezaevlerindeki Tutuklu ve Hükümlülerin Beden Eğitimi Müfredat Programında Yer alan amaçlara ulaşma düzeyinin belirlenmesi amacıyla yapılan bu araştırmada Niğde Kapalı ve Niğde Tarım Açık Cezaevinde bulunan toplam 210 erkek hükümlü arasından tesadüfi yöntemle seçilmiş 210 deneyin 90'ı Tarım Açık Cezaevinde kalan Tutuklu ve Hükümlülerden, 120'si ise Kapalı Cezaevinde kalan Tutuklu ve Hükümlülerden oluşmuştur. Açık Cezaevindeki deneklerin çoğunluğu %27,8'i 25-29 yaş diliminde olduğu, Kapalı Cezaevindeki deneklerin büyük bir çoğunluğunun % 26,7'sinin 30-34 yaş diliminde olduğu, Açık ve Kapalı Cezaevlerindeki deneklerin toplamında ise, % 47.1 'i 25-34 yaş diliminde olduğu görülmektedir. Tutuklu ve Hükümlülerin Eğitim faaliyetlerine katılım durumlarına göre dağılımlarında sportif faaliyetle katılım oranının % 19.5 olduğu görülmektedir. Bu oran bize sportif faaliyetlere katılım oranının düşük olduğunu göstermektedir. Tutuklu ve Hükümlülerin % 81,4'ünün spor yapmanın gerekliliğine inandıkları, % 62,5 'inin duş alma imkanının olmadığını belirttikleri, % 54,7'nin spor çalışmaları esnasında meydana gelen yaralanma ve sakatlanmalarda ilk yardım ve sağlık Wzmetlerinin verilmediğini belirttikleri, %90'ımn ise spor müsabakalarına katılmadıkları görülmektedir.. Beden Eğitimi Müfredat Programında amaçlara ulaşılması bakımından her Hükümlü ve Tutuldu; Sağlıklı ve mutlu yaşayabilmek, verimli olabilmek için bedenen sahip olması gereken özellikleri ve alışkanlıkları kazanması, Beden Eğitimi ile ilgili faaliyetlerin temel becerilerinin kazanması, boş zamanlarını değerlendirme ve dinlenme ile ilgili temel beceri ve alışkanlıkları kazanması, çeşitli sportif gruplarla etkinliklerde bulunması, beden eğitimi yoluyla ruh sağlığını koruma ve geliştirme becerilerinin kazanmaları amaçlarına ulaşılmadığı görülmektedir. Bu amaçlara ulaşabilmek ve sağlıklı bir toplumun oluşturulmasına katkıda bulunabilmek için, cezaevlerinde Beden Eğitimi Müfredat Programı tam olarak uygulanmalı, Cezaevlerinde Beden Eğitimi Öğretmenleri görevlendirmen, Spor alanları yapılmalı, Duş ve Temizlik imkanları sağlanmalı, İlk yardım ve sağlık hizmetleri verilmeli ve bunlar ilgili Bakanlıkça görevlendirilen müfettişler tarafından deneti enmelidir. Ill SUMMARY This study has been done to determine whether the target is reached according to the physical training curriculum in the prisons. In this study, 210 prisoners were chosen randomly; 90 of them are from the open prison and the rest is from the closed prison. %27,8 of the prisoners chosen for the study are between the ages 25 and 29. %26,7 of the prisoners are between 30 and 34. %47,1 of the total number of the prisoners taken into consideration for study are between the ages 25-34. The percent of taking port in sports activities is about 19,5. The rate shows that taking part in sports is very low. %81,1 believes that performing and taking part in sport activities are of great importance and necessary. %62,5 says that there is no possibility of having bath fater activities. It was claery seen that physcical training curriculum for prisoners, which is of great importance for being healty, prodvetive, getting habits, acquiring well-trained and well-shaped bodies, performing group activities and being stress-free psycologically, has not been applied sufficiendly. The curriculum should be applied for contributing to reach the target of reaching a healty society and all prisoners should employ physical training teacher social and sports facilities should be built and all facilities should be in healty contitions. First aid and medical service must be provided. All these activities should be inspected by the relevant ministry.
Collections