Milli Eğitim Bakanlığı`na bağlı ortaöğretim okullarında futbol eğitiminin yeri ve önemi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmanın problem bölümünde ortaöğretim programlarındaki beden eğitim dersinde futbol eğitimin günümüzdeki durum ve eğitim sunulmasında karşılaşılan problemlerin neler olduğu incelenmiştir. Ayrıca beden eğitimi ve sporun önemi ve eğitimdeki yeri uygulanmaktadır. Futbol eğitiminin tarihsel süreç içerisindeki geçmişi ile bu sporu yapacak çocukların fizyolojik, anatomik ve psikolojik özellikleriyle ilgili literatür tarama verilmiştir. Ortaöğretim okullarında beden eğitimi ders programları içinde, futbol eğitiminin verilişinde beden eğitimi öğretmenlerinin ve öğrencilerinin dağılışlarını anaiiz etmek bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Araştırmanın genel evreni Türkiye' deki bütün ortaöğretim okulları olup çalışma evremi ise Niğde İlinde 1998 - 1999 Öğretim yılında merkezdeki İmam Hatip lisesi, Niğde Lisesi, Anadolu Lisesi, Fatih Lisesi Ticaret Lisesi Ortaöğretim okulları oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklem grubu 200 öğrenci, 50 Beden Eğitimi Öğretmeni ve idarecilerden oluşmaktadır. Kimlik bilgileri ile öğrenci ve öğretmenlere yöneltilen genel bilgi sorularına verilen cevaplar tablolaştırıhp yüzde ve frekansları alınmış, bulgular tabloların altında yorumlanmıştır. Hedef, amaç ve davranışlar ile ilgili öğrenci ve öğretmenlere yöneltilen sorulara verilen cevaplar tablolaştırılarak yüzdeleri alınmış ve elde edilen bulgular tabloların altmda yorumlanmıştır. VI SUMMARY The Prime aim of this study is the focus on the state of football teaching in gym classes in middle schools and on the auteur of the problems encountered with during the football teaching further more, it tress examines, plays of bady training and sports activities in the education. İn this respect, it gives details abaut the psychological, anatomic of children. Aims of the study to analzy role of football education and teaching activities, behavior of children, interaction of children and their relations with the lectures. This study firstly general information abaut middle schools Turkey secondly it is concentrated on Niğde province. The pratical data have been collected from the middle schools established in 1998-1999 in the center of Niğde the schools are; İmam Hatip, Fatih, Anadolu, Niğde, Ticaret middle schools to take from. İn accordance with the aims of the study 200 students and 50 teachers and schools managers have been included in questioner, The study found that curriculums of the ministry of education is not compatible with the curriculum in these schools. Aim, target and behavior of the relevant students and teachers have been found through the questions asked and the answers received.
Collections