Dış kaynaklardan yararlanma ve teknoloji ile ilgili dış kaynaklardan yararlanmanın Türkiye`de bankacılık sektöründe uygulamaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dış kaynaklardan yararlanma (outsourcing), 1980'li yıllardan sonra tüm dünyada gelişen ve yaygın uygulama imkanı bulan popüler bir yönetim yaklaşımıdır. Dış kaynaklardan yararlanma, işletmelerin öz yetenekleri ile ilgili işletme faaliyetlerine odaklanmaları ve öz yetenekleri dışında kalan konularda, o konuda uzman işletmelerden faydalanmalarıdır. Dış kaynaklardan yararlanma işletmelerin küresel rekabette ayakta kalabilmelerine ve tüketicilerin beklentilerine uygun mal ve hizmet üretebilmelerine imkan sağlamaktadır. Bu araştırmada, ` Dış Kaynaklardan Yararlanma ve Teknoloji ile ilgili Dış Kaynaklardan Yararlanmanın Türkiye'de Bankacılık Sektöründe Uygulamaları` incelenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın birinci bölümünde, dış kaynaklardan yararlanma ile ilgili kavramsal açıklamalara yer verilmiştir. İkinci bölümde ise, ülkemizin teknolojiyi en yoğun kullanan ve kurumsal yapısı itibari ile en oturmuş sektörlerinden olan, bankacılık sektörü ve sektörde teknoloji ile ilgili dış kaynaklardan yararlanma hakkında bilgiler verilmiştir. Araştırmanın uygulama bölümünde, Türkiye'de faaliyet gösteren 32 ticaret bankasından anket yöntemi ile elde edilen veriler ışığında, teknoloji ve bilgi işlem faaliyetleri ile ilgili dış kaynaklardan yararlanma uygulamalarına ilişkin tanımlayıcı istatiksel analizler kullanılarak durum tesbiti yapılmıştır. Ayrıca, banka yöneticilerinin, teknolojik dış kaynaklardan yararlanma konusuna karşı tutumları incelenmiştir. Araştırma sonucu, ülkemizdeki bankaların tamamının bir yönetim yaklaşımı olarak teknoloji ile ilgili dış kaynaklardan yararlanmayı kullandıktan görülmüştür. Araştırma, teknoloji ve bilgi işlem faaliyetleri ile ilgili dış kaynaklardan yararlanma konusunda banka yöneticileri arasında bir tutum farklılığı olmadığını ortaya koymuştur. Bütün yöneticiler farklı bir düşünceye sahip olmaksızın genel olarak dış kaynaklardan yararlanma tekniğini desteklemektedirler.Türk bankacılık sektöründe yaygın bir kabul ve kullanıma sahip olan teknolojik dış kaynaklardan yararlanma, modern bir işletme yönetimi yaklaşımı olarak, özellikle desteklenmektedir. Outsourcing is a popular management approach that has been developed and applied all over the world since 1980's. By outsourcing firms focus on their core competenceis at which they are best and buy other goods and services required for their production from external sources. Outsourcing helps firms succeed to produce goods and services that meet consumer expectations in a higly competettive global environment. In this study the practice of outsourcing in general and technological outsourcing in particular heve been examined in the banking industry in Turkey. In the first chapter the concept of outsourcing was explained. And the second chapter some information were given about the banking industry which is one of the institutionalized and technology intensive industries in Turkey. In the empirical part of the study, a questionnaire was conducted to obtain primary data regarding tecnological outsourcing activities of commercial banks in Turkey. Descriptive statistical analysis were used to understand current state of the use of technologic outsourcing in the Turkish banking industry. Attitudes of bank managers regarding the use of technologic outsourcing were also investigated. The results of the study showed that all of the banks in Turkey used technologic outsourcing management approach. The study found no difference of attitude among bank managers towards the use of outsourcing. All managers generally supported the use of outsourcing technique and no difference of opinion. Wide acceptional and use of technologic outsourcing in the Turkish Banking Industry, which is a modern approach to a business management, is particular encouraging.
Collections