Okullardaki rehberlik faaliyetlerinin yürütülmesinde karşılaşılan güçlükler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmanın amacı yönetici, sınıf rehber öğretmem ve rehber öğretmen görüşlerine göre rehberlik hizmetlerinin yürütülmesinde karşılaşılan güçlükleri belirlemektir. Araştırma betimsel türlerden olup survey yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Veriler SPSS for Windows paket programı ile analiz edilerek yorumlanmıştır. Araştırma bulgularına göre: 1. Yönetici, sınıf rehber öğretmeni ve rehber öğretmenlerin, okullarda rehberlik hizmetlerinin yürütülmesinde karşılaşılan güçlüklere ilişkin görüşleri arasındaki fark cinsiyet değişkenine göre istatistiksel açıdan manidar değildir. 2. Görev değişkeni açısından yönetici, öğretmen ve rehber öğretmen görüşleri anlamlılık düzeyleri incelendiğinde; 2.1. Yönetici ve sınıf rehber öğretmenleri görüşleri arasındaki fark istatistiksel açıdan manidardır. 2.2. Yönetici ve rehber öğretmen görüşleri de istatistiksel açıdan manidardır. 2.3. Rehber öğretmen ve sımf rehber öğretmenlerinin görüşleri incelendiği zaman ise bu fark istatistiksel açıdan manidar değildir. 3. Rehberlik hizmetlerinin yürütülmesine ilişkin yönetici, sınıf rehber öğretmeni ve rehber öğretmenlerin görüşleri, mezun oldukları okullar açısından incelendiğinde: 3.1. İki yıllık Eğitim Yüksek Okulu ile Dört Yıllık Eğitim Fakültesi; İki yıllık Eğitim Yüksek Okulu ile Eğitimde Psikolojik Hizmetler; İki yıllık Eğitim Yüksek Okulu ile Psikoloji; İki Yıllık Eğitim Yüksek Okulu ile Diğer Fakülte ve Yüksek Okullardan mezun yönetici, sınıf rehber öğretmem ve rehber öğretmenlerin okullarda rehberlik hizmetlerinin yürütülmesinde karşılaşılan güçlüklere ilişkin görüşleri arasındaki fark istatistiksel açıdan manidar değildir. 3.2. Dört Yıllık Eğitim Fakültesi ile Eğitimde Psikolojik Hizmetler ve Dört Yıllık Eğitim Fakültesi ile Psikoloji mezunu yönetici, sınıf rehber öğretmeni ve rehber öğretmenlerin okullarda rehberlik hizmetlerinin yürütülmesinde karşılaşılan güçlüklere ilişkin görüşleri arasında fark istatistiksel açıdan manidardır. 4. Rehberlik hizmetlerinin yürütülmesinde karşılaşılan güçlüklere ilişkin yönetici, sınıf rehber öğretmeni ve rehber öğretmenlerin mesleki kıdemlerine göre11 görüşleri karşılaştırılmıştır. Bu karşılaştırma sonucunda; 6-15 yıl ile 0-5 yıl; 6-15 yıl ile 26 yıl ve üstü; 0-5 yıl ile 26 yıl ve üstü ve 16-25 yıl ile 26 yıl ve üstü kıdeme sahip yönetici, sınıf rehber öğretmeni ve rehber öğretmenlerin görüşleri arasındaki fark istatistiksel açıdan manidar değildir. 0-5 yıl ile 16-25 yıl ve 6-15 yıl ile 16-25 yıl kıdeme sahip yönetici, sınıf rehber öğretmeni ve rehber öğretmenlerin okullarda rehberlik hizmetlerinin yürütülmesinde karşılaşılan güçlüklere ilişkin görüşleri arasında fark ise istatistiksel açıdan manidardır. Ill SUMMARY The purpose of this research was to point out the difficulties faced in the counselling when they are carried out according to the views of the administrator, the class teacher and the counselling teacher of the class. Survey method was used as research method. Data has been analised by SPSS for windows packet program. 1. The thought of difference, which are relevant with difficulties faced in acting out the counselling services at schools, between the administrator, the class teacher and the counselling teacher of the class, from the point of sex differences, has been found not important. 2. When the views of the administrator, the teacher and counselling teacher of the class are studies at the aspect of making a sence; 2. 1. The difference between the thought of the administrator and class teacher has been found meaningful. 2.2. In the same way,when the administrator and the counselling teacher of the class thoughts have been found meaningful. 2.3. On the other hand, when we analise the thoughts of the class teacher of the class, this difference has been found not important. 3. When the thoughts, counselling services, the administrator and counselling teacher of the class acording to schools where gratuated; 3.1. With 2 year Training Collage and 4 year Faculty of Education, with 2 year Training Collage and psychologic services in Education; with 2 year Training Collage and Psychology, the difference between the thought, wich are related with the difficulties faced in carrying out the counselling services at school, of the administrator, the class teacher and the counselling teacher of the class has been found not important. 3.2. The difference between the thought, which are related with the hardships faced in fulfilling the counselling services at school, of the administrator, the class teacher and the counselling teacher of the class, who graduated from a 4 year Faculty of Education and Psychologic services in Education and Psychology, has been found important. 4. On the subject of the difficulties encountered length of work the counselling services at schools, the thoughts of the administarator, the class teacher and the counselling teacher of the class have been compared according to point of their professional experience. According to the result of this comparison; the difference between the thought, which are about the difficulties encountered in acting out the counselling services at school, of the administarator, the class teacher and the counselling teacher of the class who have experince 6-15 year, 0-5 year ; 6-15 year and 26 year or more; 0-5 year and 26 year or more and 16-25 year and 26 year or more, is important.
Collections