İlköğretimde çokluortam uygulamaları kullanarak öğretme metotları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
iii ÖZET Günümüzde eğitenler ve eğitilenler daha fazla öğrenme ve öğretme durumundadırlar. Eğitim içeriklerinin öğrencinin tam anlamasını anlayacak şekilde yeniden ele alınması gerekmektedir. Bu yüzden; bu çalışmada ilköğretimde daha kalıcı ve sağlam temellere dayanan eğitim metodları geliştirilmesi hedeflenmiştir. Bu hedef doğrultusunda eğitimde kullanılan çokluortam uygulamaları, yeni teknolojiler, yeni eğitim metodları incelenmiş etkin öğrenme ve öğretme metodları ve teknolojileri üzerinde durulmuştur. İlköğretim çağındaki çocukların çoklu ortam uygulamaları kullanılarak eğitildiğinde daha kalıcı bir eğitim alacağı tezinden hareketle çoklu ortam uygulamaları ile desteklenmiş, bilgisayar tabanlı bilgi teknolojileri kullanılarak öğrenme ve öğretme metodlarının sahip olması gereken özellikler üzerinde durulmuştur. Eğitenlerin ve eğitilenlerin en iyi öğrenme ve öğretme uygulamalarının nasıl olması gerektiği konusunda gelişmiş ülkelerdeki eğitim ve öğretim uygulamaları araştırılmış, ülkeler arası karşılaştırmalar ve değerlendirmeler yapılmıştır. Klasik eğitim metodları ile modern eğitim metodları karşılaştırması yapılarak öğrenme ve öğretme de basan oranlarının karşılaştırması yapılmıştır. Gelişmiş teknolojiler kullanılarak bilgisayar destekli ders anlatımı ve uygulamaları konusunda değişik dersler için örnek çalışmalar geliştirilmiştir. IV ABSTRACT Nowadays, both educators and students need to put more emphasis on the teaching and learning process, hi this context, educational contents should be re evaluated to ensure that students understand the material properly. For this reason, the main aim of this study is the development of more lasting and coherent educational methods. Accordingly, various teaching methods such as multi environmental applications and computer based new educational practices have been analysed in this study. Having accepted the opinion that multi environmental applications are more efficient for the primary school pupils in the learning process, detailed analysis have been made to determine the appropriate features of new computer based practices. Then, for both instructors and pupils, suitable learning and teaching methods that are used in the developed countries have been researched by applying comparative analysis method. After this, modern and classical educational methods have been compared in different perspectives including success rates between students. Finally, models have been developed for new technological and computer based educational presentations that may be used in various courses.
Collections