İşletme yönetiminde halkla ilişkiler ve Niğde bölgesinde bir uygulama örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Küreselleşmenin ekonomik ve toplumsal yaşam üzerindeki etkilerinin işletmelerin üretim ve yönetim süreçlerine yansımasından bu yana halkla ilişkiler faaliyetleri etkinliğini ve önemim artırarak günümüze kadar ulaşmıştır ve bu durum, işletme yönetiminde işgörenler, müşteriler, ortaklar, rakipler, kamu kurumu organ ve görevlileri İle işletme dışında yer alan diğer kişilerle iyi ilişkilerin kurulması gerektiği sonucunu doğurmuştur. Çünkü insanların ekonomik, sosyal ve ruhsal ihtiyaçlarını karşılamak için birbirine bağlı kaldıkları bir çağda yaşamaktayız ve örgütlerin halkla olan ve gittikçe artan bu bağımlılığı 20. Yüzyılın en önemli gelişmelerinden biri olarak ortaya çıkmaktadır. Ancak yinede, günümüzde geniş bir kabul görmüş olmasına rağmen, amacı, işleyişi ve sonuçlan üzerinde bir çok tartışmanın hala sürdüğü çağdaş bir olaydır. Buradan hareketle, bu çalışmada, işletmelerin giderek büyüyen rekabet ortamında var olabilmeleri için vazgeçilmez bir unsur haline gelen işletme yönetiminde halkla ilişkiler konusu genel olarak saptanmaya çalışılmıştır. Halkla İlişkiler'in tanımı, önemi ve örgüt içerisindeki yerinin incelenmesinin yanında; halkla İlişkiler faaliyetinin yönetimi, kriz dönemlerinde halkla İlişkiler ve halkla ilişkiler'in geleceği konularının incelenmesi de bu çalışmanın başlıca amacını oluşturmaktadır. Araştırma sırasında konuyla ilgili literatür taraması yapılarak konu hakkında teorik bilgi verilmeye çalışılmıştır. Uygulama bölümünde ise işletme yönetiminde halkla ilişkiler faaliyetleri incelenerek, yöneticilerin halkla ilişkiler ile ilgili ne gibi faaliyetlerde bulundukları ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırma kapsamına Niğde bölgesinde faaliyet gösteren özel sektör işletmeleri alınmıştır. Araştırma anket uygulaması ve görüşme tekniği ile yapılarak veriler bu metotla elde edilmiştir. ÖZET Küreselleşmenin ekonomik ve toplumsal yaşam üzerindeki etkilerinin işletmelerin üretim ve yönetim süreçlerine yansımasından bu yana halkla ilişkiler faaliyetleri etkinliğini ve önemim artırarak günümüze kadar ulaşmıştır ve bu durum, işletme yönetiminde işgörenler, müşteriler, ortaklar, rakipler, kamu kurumu organ ve görevlileri İle işletme dışında yer alan diğer kişilerle iyi ilişkilerin kurulması gerektiği sonucunu doğurmuştur. Çünkü insanların ekonomik, sosyal ve ruhsal ihtiyaçlarını karşılamak için birbirine bağlı kaldıkları bir çağda yaşamaktayız ve örgütlerin halkla olan ve gittikçe artan bu bağımlılığı 20. Yüzyılın en önemli gelişmelerinden biri olarak ortaya çıkmaktadır. Ancak yinede, günümüzde geniş bir kabul görmüş olmasına rağmen, amacı, işleyişi ve sonuçlan üzerinde bir çok tartışmanın hala sürdüğü çağdaş bir olaydır. Buradan hareketle, bu çalışmada, işletmelerin giderek büyüyen rekabet ortamında var olabilmeleri için vazgeçilmez bir unsur haline gelen işletme yönetiminde halkla ilişkiler konusu genel olarak saptanmaya çalışılmıştır. Halkla İlişkiler'in tanımı, önemi ve örgüt içerisindeki yerinin incelenmesinin yanında; halkla İlişkiler faaliyetinin yönetimi, kriz dönemlerinde halkla İlişkiler ve halkla ilişkiler'in geleceği konularının incelenmesi de bu çalışmanın başlıca amacını oluşturmaktadır. Araştırma sırasında konuyla ilgili literatür taraması yapılarak konu hakkında teorik bilgi verilmeye çalışılmıştır. Uygulama bölümünde ise işletme yönetiminde halkla ilişkiler faaliyetleri incelenerek, yöneticilerin halkla ilişkiler ile ilgili ne gibi faaliyetlerde bulundukları ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırma kapsamına Niğde bölgesinde faaliyet gösteren özel sektör işletmeleri alınmıştır. Araştırma anket uygulaması ve görüşme tekniği ile yapılarak veriler bu metotla elde edilmiştir.
Collections