Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencileri ile diğer fakülte ve yüksek okulun öğrencilerinin psikolojik özelliklerinin ve depresif belirtilerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın sonucunda; Genel olarak Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulunda okuyan öğrenciler ile Diğer Fakülte ve Yüksek okullarda okuyan öğrenciler Psikolojik özellikler bakımından karşılaştırıldı. Bu özellikler arasındaki puan ortalamaları arasındaki fark T testi ile yapılmışlar. Buna göre: Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu öğrencileri, Uyarlık (X=14.38), Düzen (X=14.13), Özerklik (X=14.39), Başatlık (X=16.07) ve Değişiklik (X=16.43) özelliklerine sahip olduktan ortaya çıkmıştır. Diğer Fakülte ve Yüksek okullarda öğretim gören öğrenciler ise; Başarma (X=16.18), İlgi görme (X=15.65), Sebat (X=16.36) Kişilik özelliklerine sahip oldukları bulunmuştur. Yine aynı şekilde Psikolojik özellikler bakımından, Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulunda okuyan kız öğrenciler: Gösteriş (X=12.18), Özerklik, Yakınlık (X=15.70) ve Başatlık (X=15.00) özelliklerine sahip oldukları bulunmuş; fakat Diğer Fakülte ve Yüksek Okullarda okuyan kız öğrenciler ise Başarma (X=17.98), Düzen (X=12.66), Yakınlık (X=13.Q3), Sebat (X=14.91) Kişilik özelliklerine sahiptirler. Psikolojik özellikler bakımından Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulunda okuyan erkek öğrenciler: Özerklik, Başatlık, Saldırganlık alt testlerine sahiptirler. Diğer Fakülte ve Yüksek Okullarda okuyan öğrenciler ise: Başarma, Değişiklik ve Uyarlık Kişilik Özelliklerine sahiptirler. Araştırmamızda psikolojik özelliklerin yanında depresif özellikler de karşılaştırıldı. Depresif özelliklerin karşılaştırılması Varyans analizi ile yapıldı: Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu öğrencileri ile Diğer Fakülte ve Yüksek Okullarda okuyan öğrencilerin depresif özellikleri belirlendi. BESYO öğrencileri (X=15.00) ile Eğitim Fakültesi öğrencilerinin (X=18.61) depresif özellikleri yüksek bulunmuştur. Genel olarak BESYO öğrencileri ile Diğer Fakülte ve Yüksek Okulu öğrencileri karşılaştırıldı. Çıkan sonuç: BESYO öğrencileri (X=18.61), depresif özellikler bakımından, Diğer Fakülte ve Yüksek Okulu öğrencilerinden (X=13.69) anlamlı derecede yüksek bulunmuştur.Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulunda okuyan kız öğrenciler (X=19.02) ile Diğer Fakülte ve Yüksek Okullarda okuyan kız öğrenciler (X=17.18) depresif özellikler bakımından karşılaştırıldı. Çıkan sonucun anlamsız olduğu görülmüştür. Aynı şekilde Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulunda okuyan erkek öğrenciler (X=18.40) ile Diğer Fakülte ve Yüksek Okullarda okuyan erkek öğrenciler (X=13.10) depresif özellikler bakımından karşılaştırıldı. Çıkan sonuç anlamlı bulunmuştur. As a result of this survey the Department of Physical Education and Sports Students (DPESS) and Other Branches (SOB) were compared. The degrees of the distinctive characteristics were drawn by T- Tests. This research indicates that DPESS have the personality traits of; Compatibility (X=14.38), Order (X=14.13), Autonomy (X=14.39), Leadership (X=16.07), Distinction (X=16.43) and the SOB have; Success (X=16.18), Attractiveness (X=15.65), Patience (X=16.36). For psychological attributes DPESS (girls) have the personality traits of Ostentation (X=12.18), Autonomy Fellowship (X=15.70) and Leadership (X=15.00), but SOB (girls) have Success (X=17.98), Order (X=12.66), Fellowship (X=13.03) Patience (X=14.91). In consideration of the psychological attributes of DPESS (boys) have the traits of Autonomy, Leadership, Aggression and SOB (boys) have Success, Distinction and Compatibility traits. In addition to these, depressive characteristics were also examined. These comparisons are depicted by ANOVA (Analyses of Variance). DPESS and SOB traits were determined. DPESS (X=15.00), Faculty of Education Students (X=18.61) and these outcomes are found to be too high. DPESS and SOB were generally compared. The result reveals that DPESS (X=18.61) have higher depressive outcomes than SOB (X=17. 18). The result of the comparison of DPESS (girls) (X=19.02) and SOB (girls) (X=17.18) was analyzed to be irrelevant. DPESS (boys) (X=18.40) and SOB (boys) (X=13.10) was analyzed to be relevant.
Collections