İşitme engelli olan ve olmayan 11-14 yaş grubu erkek öğrencilerin reaksiyon zamanlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma 1 1-14 yaş grubu erkek İşitme Engelli olan ve olmayan çocuklar üzerinde uygulanmıştır. Uygulamaya 30 işitme Engelli ve 30 normal ( engelli olmayan) çocuk tesadüfi yöntemle seçilmiştir. Grupların antrenman öncesi ve sonrası görsel reaksiyon süreleri New Test 100 aleti kullanılarak tespit edilmiştir. Engellilerin antrenman öncesi ve sonrası değerlerinin istatiksel işlemleri sonucunda anlamlı bir gelişme tespit edilmiştir ( p<0.05). normallerde İse ilk ölçümlere göre gelişme olmasına rağmen p>0.05 düzeyinde anlamlı bir gelişme tespit edilememiştir. Engellilerde sol el görsel reaksiyon zaman ölçümü sonucunda T değerinde 2.56 lık sağ el, görsel reaksiyon zaman ölçümünde 2,89 luk gelişme tespit edilmiştir. Bu gelişme ( p<0.05 )düzeyinde anlamlı bulunurken, normallerin sağ el ve sol el görsel reaksiyon zamanlarında anlamlı düzeyde gelişme tespit edilmemiştir (p>0.05). Engelli ve normallerin sol el görsel reaksiyon zamanlan karşılaştırıldığında T 0.03 değeri engellilerin lehine gelişmiş olduğu tespit edilmiştir. Engelli ve normallerin sağ el görsel reaksiyon zamanları karşılaştırıldığında T 0.90 değeri engellilerin lehine gelişmiş olduğu tespit edilmiştir. Bu sonuçlar ışığı altında. 8 hafta süre ile haftada 3 gün uygulanan çabukluk antrenman programı ile işitme engellilerin görsel reaksiyonlarında anlamlı gelişme kaydedilirken, normallerde anlamlı bir gelişme olmadığı tespit edilmiştir. Bunun sebebi ise: engellilerin normallerle aralarında ki fiziksel ve sosyal farklılıkları ortadan kaldırmak ve engellerinden dolayı eksikliklerinin olmadığı ispatlamak amacı ile büyük bir hırs ve azimle çalışmalarına bağlanmıştır. This study has been applied deaf and hearing male children who are between 1 1-14 age group 30 deaf and 30 hearing male children heve been choosen casually (by chance) for this appcation. The tactical evaluation of the deaf was meaningful (P<0,05). The development evaluation of the hearing children wasn't meaningful on the level of (P<0,05) the measurement of the deaf s left hand visual reaction time was, on the t-level (value) 2,56, The measurement of the right hand visual reaction time was on the t-level 2,89. this development was statisticaly found meaningful. The hearing children haven't showed a meaning comparison of the normal and deaf children for their left hand visual reaction time; it has been seen the t-0,03 value was devo loped on their side. İn the comparison of the normal and the deaf children for their right hand visual reaction time; it has been seen that the t-0,90 value of the deaf children was developed on their side. With these results; after the quicknesstraining program which was applied for 8 weeks; the visual reaction time of the deaf chidren was developed meaningfuly.
Collections