İleri imalata teknolojilerinin benimsenmesinde ve başarılı bir biçimde uygulanmasında etkili olan faktörler ve Niğde ilinde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz küresel rekabet ortamında işletmeler arası rekabet ulusal sınırları aşıp, uluslararası bir boyut kazanırken, yeni teknolojilerin kullanımı rekabet üstünlüğünün elde edilmesinde önemli unsur haline gelmiştir. Yeni teknolojileri işletmelerine entegre edebilen ve stratejik bir kaynak olarak kullanabilen kuruluşlar bu rekabet ortamında önemli avantajlar elde edeceklerdir. İleri imalat teknolojilerinin bu rekabet avantajlarını sağlayabilmesi için işletmelerin dikkate alması gereken bazı önemli noktalar vardır. Bu çalışmada teorik olarak ileri imalat teknolojilerinin kullanma kararının alınmasından uygulama aşaması dahil olmak üzere, etkin bir biçimde işletilebilmesine kadar olan süreç ele alınmış ve bu süreç içinde dikkate alınması gereken önemli noktalar üzerinde durulmuştur. Uygulama aşamasında ise Niğde ilinde yer alan işletmelerde ileri imalat teknolojilerinin kullanım kararını ve başarılı uygulanmasını etkileyen faktörler ile amaçlarını, düzeyini ve rekabet üstünlüğüne katkılarını belirlemek amacı güdülmüştür. Çalışmaya katılan işletmelerden elde edilen veriler istatistiksel olarak değerlendirilmiş ve bu değerlendirme sonucunda varılan bulgular sunulmuştur. In our contemporary competetive environment, while the competion between companies transcends national borders and gain an international dimension, the usage of new technologies has become an important element in gaining superiority in the competition. The companies which can integrate new technologies to then- business and can use them as a strategic resource will gain important advantages in this competetive environment. In order to gain these advantages from the advanced manufacturing technologies, companies have to take some important points into consideration. In this study, the process in which the decision about the usage of new technologies made including its practice, and its effective implementation is theoretically considered, and the important points which have to be taken into consideration are discussed. In the case study section, it is aimed to identify the factors, which effect the usage of new technologies and thier successful implementation in the businesses in Niğde. It is also intended to show the aims of the usage of new technologies then- usage level and their contribution to the superiority gained in the competition. The datas got from the companies used for the case study statistically evaluated and the results of this evaluation are presented.
Collections