10-14 Yaş erkek grubu öğretilebilir zihinsel engellilerde makro dönem esneklik antrenman programı sonucu gelişimlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
II ÖZET Bu çalışmada; öğretilebilir zihinsel engelli çocukların esneklik antrenman programı sonucu gelişimlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini Niğde ilinde bulunan Saruhan Eğitim Uygulama Okulu ve İş Eğitim Merkezine devam eden öğrenciler, örneklemi ise bu öğrencilerden 10- 14 yaş grubu 24 erkek öğretilebilir zihinsel engelli öğrenci oluşturmuştur. 27 öğretilebilir zihinsel engelli öğrenciden tesadüfi yöntemle ve gönüllü olarak 12'şer kişi seçilmiştir.l2'şer kişilik iki gruba ayrılan öğrenciler Kontrol grubu ve Deney grubu olarak adlandırılmıştır. Deney grubuna 8 haftalık esneklik antrenman programı uygulanırken, kontrol grubuna herhangi bir antrenman programı uygulanmamıştır. Deney grubunun antrenman öncesi ve sonrası yapılan fiziksel ve esneklik parametre ölçümlerine göre deney grubu erkek öğretilebilir zihinsel engellilerin; boy, vücut ağırlığı, gövdenin geriye ekstansiyonu, öne eğilme testi, spagat testi, köprü testi ve sit and reach testi ölçümlerinde anlamlı bir fark bulunurken(p>0,05), omuz fleksiyonu testi değerlerindeki farklılık anlamlı bulunmamıştır (p>0,05). Kontrol grubu öğretilebilir zihinsel engellilerde ise; boy ve vücut ağırlığı değerlerindeki gelişme istatistiksel olarak anlamlı bulunurken (p<0,05), diğer pararnetrelerindeki farklılık anlamlı bulunmamıştır (p>0,05). Haftada üç gün (iki saat) yapılan antrenmanlar sonucunda 10-14 yaş grubu erkek öğretilebilir zihinsel engelli çocukların esnekliklerinin gelişimi, davranışlarını değiştirmede olumlu etki sağladığı, zihinsel engelli bireylerin toplumsal yaşama katılımını sağlamada önemli bir role sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Bu sonuçlar ışığı altında; bu okullardaki beden eğitimi ders programlan gözden geçirilmeli ve geliştirilmelidir. Beden eğitimi derslerinin iyi yetişmiş beden eğitimi öğretmenleri tarafından gerekli ölçü, kural, süreç, teknik ve yöntemlere uygun olarak işlenilmesiyle zihinsel engelli çocukların davranışları ve fiziksel özellikleri geliştirilebilir. m ABSTRACT In this study, After the flexibility exercise the examining to the development of the selected randomly mentaly retarded boys were aimed. This study was applied to mentally retarded boys aged 10-14 who can be educated. They were attending Saruhan Eğitim Uygulama Okulu ve İş Eğitim Merkezi of Niğde city, 27 students, 12 were selected randomly and the other 12 were vounteer. These 24 students were separated into two groups; one was called 'control group' and the other 'experimental group' while the flexibility exercise was practiced to experimental group for eight weeks, any flexibility exercise was practiced to control group. According to the results of measuring physical and flexibility parameter of the experimental before and after the exercise, the scales of the mentally retarded boys in this group in height, weight, extention backward of body, bending, forward test spagat test, bridge test, sit and reach test, indicated a significant difference (p<0,05) but the difference in the scales of them in shoulder flexion test was not significant.(p< 0,05) On the other hand, the improvement in height and weight of the boys in the control group was statistically significant ( p<0,05), but in the extention backward of body, bending forward test, spagat test, shoulder flexion, bridge test and sit and reach test, there was no significant difference. ( p<0,05) As a result of the exercises done three days a week it can be raid that the improvement in flexiobility of the mentally retarded boys, aged 10-14 attending, was effective in changing their behaviour and in activating tham in social life. We can say that the behaviours and physical featuresa of mentally retarded children can be improved and the lessons are teached in proper degree, rules, process, techniguer and methods by the well tranicd teachers.
Collections