İlköğretim 6. ve 7. sınıflarda sosyal bilgiler dersi Osmanlı tarihi konularının amaca ulaşma düzeylerinin öğretmen ve müfettiş görüşlerine göre değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma ilköğretim okulları 6. ve 7. sınıflarda okutulan Osmanlı Tarihi konularının amaca ulaşma düzeylerini öğretmen ve müfettiş görüşlerini cinsiyet, mezun oldukları bölüm, mesleki kıdem, haftalık ders saati, öğretmenlik mesleğini seçme nedenleri ve Osmanlı tarihi konularım okutmak isteyip istememeleri değişkenleri açısından saptamayı amaçlamaktadır. Araştırmanın evrenini Niğde ili merkez ilçe, ilçeler, kasaba ve köylerdeki ilköğretim kurumlarında Sosyal Bilgiler dersine giren öğretmenler ve ilköğretim müfettişleri oluşturmaktadır. Araştırmada veriler araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu (KBF) ve İlköğretim 6. ve 7. Sınıflarda Osmanlı Tarihi konularının amaca ulaşma düzeylerine ilişkin öğretmen ve müfettiş görüşlerini belirlemeye yönelik anket formu ile elde edilmiştir. Çalışma sonucunda aşağıdaki verilere ulaşılmıştır. 1. İlköğretim 6. ve 7. sınıflarda Osmanlı Tarihi konularının amaca ulaşma düzeylerine ilişkin öğretmen ve müfettiş görüşlerine göre farkın öğretmenlerin lehine anlamlı olduğu bulunmuştur. 2. İlköğretim 6. ve 7. sınıflarda Osmanlı Tarihi konularının amaca ulaşma düzeylerine ilişkin öğretmen görüşlerinde cinsiyetlerine göre önemli bir farkın olmadığı bulunmuştur. 3. İlköğretim 6. ve 7. sınıflarda Osmanlı tarihi konularının amaca ulaşma düzeylerine ilişkin farklı branşlardaki öğretmen görüşlerine göre sadece sımf öğretmenliği branşındaki öğretmenlerin görüşleri açısından önemli bir fark olduğu bulunmuştur. 4. İlköğretim 6. ve 7. Sınıflarda Osmanlı Tarihi Konularının amaca ulaşma düzeylerine ilişkin farklı farklı çalışma süresine (kıdeme) sahip öğretmen görüşleri arasındaki fark:n a. İlköğretim 6. ve 7. Sınıflarda Osmanlı Tarihi Konularının amaca ulaşma düzeylerine ilişkin 1-5 yıl ve 6-9 yıl kıdeme sahip öğretmenler arasındaki farkın önemli olmadığı bulunmuştur. b. İlköğretim 6. ve 7. Sınıflarda Osmanlı Tarihi Konularının amaca ulaşma düzeylerine ilişkin 1-5 yıl ve 10-15 yıl kıdeme sahip öğretmenler arasındaki farkın önemli olmadığı bulunmuştur. c. İlköğretim 6. ve 7. Sınıflarda Osmanlı Tarihi Konularının amaca ulaşma düzeylerine ilişkin 1-5 yıl ve 21 yıl + kıdeme sahip öğretmenler arasındaki farkın önemli olmadığı bulunmuştur. d. İlköğretim 6. ve 7. Sınıflarda Osmanlı Tarihi Konularının amaca ulaşma düzeylerine ilişkin 6-9 yıl ve 10-15 yıl kıdeme sahip öğretmenler arasındaki farkın önemli olmadığı bulunmuştur. e. İlköğretim 6. ve 7. Sınıflarda Osmanlı Tarihi Konularının amaca ulaşma düzeylerine ilişkin 6-9 yıl ve 21 yıl + kıdeme sahip öğretmenler arasındaki farkın önemli olmadığı bulunmuştur. f. İlköğretim 6. ve 7. Sınıflarda Osmanlı Tarihi Konularının amaca ulaşma düzeylerine ilişkin 10-15 yıl ve 21 yıl + kıdeme sahip öğretmenler arasındaki farkın önemli olmadığı bulunmuştur. 5. İlköğretim 6. ve 7. sınıflarda Osmanlı Tarihi konularının amaca ulaşma düzeylerine ilişkin öğretmen görüşleri arasındaki haftalık ders saatlerine göre fark: a. İlköğretim 6. ve 7. Sınıflarda Osmanlı Tarihi Konularının amaca ulaşma düzeylerine ilişkin haftada 15-20 saat ile 21-25 saat derse giren öğretmenler arasındaki farkın önemli olmadığı bulunmuştur. b. İlköğretim 6. ve 7. Sınıflarda Osmanlı Tarihi Konularının amaca ulaşma düzeylerine ilişkin haftada 15-20 saat ile 26-30 saat derse giren öğretmenler arasındaki farkın önemli olmadığı bulunmuştur. c. İlköğretim 6. ve 7. Sınıflarda Osmanlı Tarihi Konularının amaca ulaşma düzeylerine ilişkin haftada 21-25 saat ile 26-30 saat derse giren öğretmenler arasındaki farkın önemli olmadığı bulunmuştur.m 6. İlköğretim 6. ve 7. Sınıflarda Osmanlı Tarihi Konularının amaca ulaşma düzeylerine ilişkin öğretmen görüşlerinin öğretmenlik mesleğini seçme nedenleri açısından fark: a. İlköğretim 6. ve 7. Sınıflarda Osmanlı Tarihi Konularının amaca ulaşma düzeylerine ilişkin öğretmen görüşlerinin bu mesleki eğitim programını sevdiği için seçen öğretmenlerin lehine önemli bulunmuştur. b. İlköğretim 6. ve 7. Sınıflarda Osmanlı Tarihi Konularının amaca ulaşma düzeylerine ilişkin öğretmen görüşlerinin bu mesleki eğitim programım mecbur kaldığı için seçen öğretmenler açısından önemli bulunmamıştır. 7. İlköğretim 6. ve 7. Sınıflarda Osmanlı Tarihi Konularının amaca ulaşma düzeylerine ilişkin öğretmen görüşlerinin Osmanlı Tarihi Konulalım okutmak isteyip İstememeleri açısından fark: a. İlköğretim 6. ve 7. Sınıflarda Osmanlı Tarihi Konularının amaca ulaşma düzeylerine ilişkin öğretmen görüşlerinin bu dersi okutmayı hiç istemeyen öğretmenlerin lehine önemli bulunmuştur. b. İlköğretim 6. ve 7. Sınıflarda Osmanlı Tarihi Konularının amaca ulaşma düzeylerine ilişkin öğretmen görüşlerinin bu dersi okutmayı isteyen öğretmenler açısından önemli bulunmamıştır. c. İlköğretim 6. ve 7. Sınıflarda Osmanlı Tarihi Konularının amaca ulaşma düzeylerine ilişkin öğretmen görüşlerinin bu dersi okutmayı kesinlikle isteyen öğretmenler açısından önemli bulunmamıştır. Anahtar Kelimeler : - Sosyal Bilgiler, - Osmanlı Tarihi Öğretimi, - Ders Kitapları. IV SUMMARY This research is to deal with the teaching of the lesson of the Ottoman history in classes in the years of 6 and 7 in primary schools in various districts of Niğde province. The main object of this study is to examine to what extent the aim of teaching of the Ottoman history' lessons are carried out in the primary schools in Niğde. The questioneer prepared to learn the success on the teaching of this subject has been applied in schools in the centre of Niğde, subdistricts and villages adjoining to Niğde. After this research it may be concluded that there has been some difference of opinion between the teachers of Ottoman history and the educational inspectors. The difference is that the teachers believe that the aim in teaching the Ottoman history was reached, however the inspectors have almost different opinion about the reaching of the aim in the teaching of the Ottoman history. The second outcome of this study from the teachers of point of view is that the teachers graduated from the specific branches such as history or geography departments at universities have an opinion that the aim put forward at the circiculum has been not reached, but those teachers graduated from other departments than history and geography believe that the aim has sufficiently been realized. Key Words: - Social Sciences, - Teaching of History Lesson, - History Books.
Collections