Niğde ilinde görev yapmakta olan beden eğitimi öğretmenlerinin mevcut durumlarının değerlendirilmesi ve mesleki sorunlarının tesbiti
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma; Niğde ilinde görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin, branşları ile ilgili konularda ki yaklaşımlarını öğrenmek ve mesleki sorunlarını tespit etmek amacı ile hazırlanmıştır. Araştırmada Niğde ilinde görev yapmakta olan 50'si erkek, 25'i bayan olmak üzere toplam 75 beden eğitimi öğretmeninin tamamı göz önüne alınmış ve sonuçları cinsiyet açısından değerlendirilerek erkek ve bayan öğretmenlerin mesleki yaklaşımları ve sorunları arasında anlamlı bir fark olup olmadığı araştırılmıştır. Verileri toplamak amacı ile iki bölümden oluşan bir anket hazırlanmıştır. Birinci bölümde kişisel bilgilere ve öğretmenlerin branşları ile ilgili konulardaki durum tespitini sağlamak amacı ile 22 temel önermeye yer verilmiştir. İkinci bölümde ise öğretmenlerin mesleki yaklaşımlarını ve sorunlarını tespit etmek amacı ile beden eğitimi ve spor ile ilgili ( beden eğitimi dersi, müfredat, ölçme değerlendirme, spor saha ve tesisleri, spor kolu, sportif faaliyetler ve egzersiz, okul yönetimi, veliler ve öğrenciler, özlük hakları vb. ) 44 önerme yer almıştır. Verilerin analizinde; frekans, yüzdeler ve iki bağımsız değişken arasındaki anlamlılık testi (x2) istatistiksel olarak analiz edilmiştir. Yapılan çalışma sonucunda Niğde' de görev yapmakta olan beden eğitimi öğretmenlerinin durum tespiti gerçekleştirilmiş olup, branşları ile ilgili yukarıdaki konularda sıkıntılarının ve sorunlarının mevcut olduğu görülmüş ve bu sorunların önemlilik sırası ortaya konmuştur. Ayrıca önermelerin büyük çoğunluğunda erkek ve bayan öğretmenler arasında yaklaşım ve sorunlar itibari ile büyük benzerlikler olup cinsiyet açısından anlamlı bir fark ( p>0.05) tespit edilememiştir. 11 ABSTRACT This study aims to analyze Physical Education Teachers' approaches towards their profession and to find out their major problems, in Niğde. The sample constitute of 75 teachers living in Niğde, 50 male and 25 female. Results are analyzed taking the gender difference into consideration to see if there is statistically meaningful difference between the attitude of male and female teachers towards their profession and their problems. A questioner is prepared to collect the data. It is composed of two parts. First part has 22 basic questions that are prepared to find out personal information and the teacher's position in her profession. The second part has 44 propositions about physical education and sports (Physical Education Classes, the curriculum, measurement and valuation, sports complexes and facilities, sportive activities and exercises, school administration, students and parents, etc.). These are to find out teachers' professional approaches and Jheir problems. While analyzing the data, variance, percentages, (x2) statistic was used to see the meaningful correlation between the two independent variables. This study has analyzed the situation of the physical education teachers in Niğde and found out that they have problems in the areas covered by thesis. The problem areas are listed according to the importance level. It has been found out that approaches and problems of male and female teachers are similar. Statistically an insignificant difference (p>0.05) has been found in between the two genders.
Collections