İlköğretim 7 ve 8. sınıflar vatandaşlık ve insan hakları eğitimi ders kitaplarının sosyal bilgiler dersinin amaçlarına uygunluğunun öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma; ilköğretim 7. ve 8.sımflar Vatandaşlık ve İnsan Haklan Eğitimi ders kitaplarının, dersi okutan öğretmen görüşleri doğrultusunda, Sosyal Bilgiler dersinin amaçlarına uygunluğunun hangi düzeyde olduğunu belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, 2001- 2002 eğitim- öğretim yılında Ankara ili Polatlı ilçesinde en çok okutulan iki ayrı yayınevine ait Vatandaşlık ve İnsan Haklan Eğitimi ders kitaplan mcelenmiştir. Araştırma betimsel niteliktedir. Dersi okutan öğretmenlerin görüşleri anket yoluyla alınarak değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Ankette toplam 26 madde bulunmaktadır. Öğretmenler tarafından verilen cevaplar frekans ve yüzde dağılımlan alınarak tablolaştınlmıştır. Araştırma sonucunda, incelediğimiz ilköğretim 7. ve 8. sınıflarda okutulan Vatandaşlık ve İnsan Haklan Eğitimi ders kitaplarından B yayınevine ait olan ders kitaplarının amaçlara uygunluk bakımından kısmen daha iyi olduğu görülmüştür. Her iki yayınevine ait ders kitaplarında karşılaştığımız ortak sorun ise milli değerlere yeterince yer verilmemiş olmasıdır. Örneğin insan haklarının milli düzeyde gelişimi ve Türk milletinin ortak mirasa yaptığı katkılar ders kitaplarında ya kısmen yer almış ya da hiç yer almamıştır. T*2S**m* M*^«^ SUMMARY This research has been done to see the appropriateness level of Citizenship and Education of Human Rights books of the primary school 7th and 8th classes, from two different publishing home, to aims of social science lessons interms of teachersopinions. In this research, two Citezenship and Education of Human Rights books which are mostly used by schools in 2001-2002 education years in Ankara - Polatlı have been examined. This research is a descriptive one. The opinions of social science teacher have been evaluated by giving questionnaire which includes 26 quesstions. Answers of teachers have been converted to tables displaying frequencies andpercentages. In the end of the research, we have seen that tile books published by B publishing house is more appropriate to aims of Citezenship and Education of Human Rights lessons than the other books. On the other hand, neither of books published by A and B publishing house involve national values adequately. Such as, the development of human rights upon national bases and contributions of Turkish nation to common inheritance are not mentioned enough in both of books.
Collections