Herşey dahil sisteminin Türk turizm sektörüne etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Turizm endüstrisi, günümüzün en hızlı büyüyen ve değişen sektörleri arasında yer almaktadır. Dünyada pek çok ülke, turizmi kalkınmanın ve tanınmanın bir aracı olarak görmektedir. Bu durum ülkemizde de özellikle seksenli yıllardan sonra daha belirgin bir hal almıştır.M.Ö.4000'li yıllardan beri var olan turizm hareketlerinin temelini konaklama, yiyecek-içecek ve ulaşım üçlüsünün oluşturduğu düşünülse de, günümüzde turizm sektörü ile doğrudan veya dolaylı olarak etkileşim halinde olan çok sayıda işletme kolu vardır.Başarısını müşteri memnuniyetinden elde eden bu sektör, zaman içerisinde sürekli bir değişim içinde yer almış, müşterileri olan turistlerin talep ve eğilimlerine göre şekillenmiş, sadece yatak hizmeti veren hanlardan, günümüzde konuklarına sayısız hizmetler sunan modern tatil köylerine dönüşmüştür.Tatilcilere para taşımadan tatil yapma imkanı veren `Herşey Dahil Sistemi` ülkemizde son 10-15 yıla damgasını vurmuş, en çok tercih edilen tatil yöntemi olmuştur. Bu tez çalışmasında, `Herşey Dahil Sistemi` incelenmiş, Herşey Dahil Sisteminin Türk turizm sektörüne ve müşteri memnuniyetine olan etkisini ölçmeye yönelik bir anket çalışması yapılmıştır.Anket çalışması basit rassal örnekleme yöntemiyle 75'i bay ve 26'sı bayan olmak üzere toplam 101 kişiyle uygulanarak veriler toplanmış, verilerin incelenmesinde SPSS paket programı kullanılmıştır. Yapılan testlerde anlamlılık düzeyi %5 (p<0,05) olarak alınmıştır. Tourism industry is one of the sectors which improves rapidly at present.Lots of country in the world see tourism as a vehicle of development.This concept was became obvious after the years of 80s in our country.Although the basic of tourism actions since the 4000 BC are tought of the trinity of accomodation, foods and drinks and transportation, there are lots of management branches related to tourism directly or inderectly at present.The sector which gain its success from the customer satisfaction has changed from day to day,it takes on a shape according to the wishings of tourists who are customers.From the place which provides only accomodation, it turns into modern holiday resorts which provides lots of services for its customers.`All Included System` which provides people to go on holiday without money has become the most common holiday system in the last 10-15 years in our country. `All Included System` has been investigated and a questıonnaire has been done about the effects of 'All Included System' on the Turkish tourism sector and customer satisfaction in this thesis.This thesis, datas has been gained by applying of the questionnaire among the 75 men and 26 woen of total 101 people.SPSS packet programme was used in the observation of datas.Signifance level of this tests were applied as %5 (p<0,05).
Collections