Ortaokul öğrencilerinin bağlanma stilleri ile karar verme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada ortaokul öğrencilerinin bağlanma stilleri ile karar verme stilleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma 2014-2015 eğitim öğretim yılında İstanbul ilinin Sultanbeyli ilçesinde Aydos Ortaokulu ve Ümraniye ilçesinde Nihat Sami Banarlı Ortaokulunda öğrenime devam etmekte olan ve araştırmaya katılmaya gönüllü olan öğrenciler üzerinde yapılmıştır. Araştırmaya söz konusu okullardan toplam 328 adet gönüllü öğrenci katılmıştır. Araştırmada karar verme ve bağlanma stillerinin bazı değişkenlerden (cinsiyet, anne baba ekonomik ve eğitim durumu, kardeş sayısı vb) etkilenip etkilenmediği de sorgulanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular aşağıda özetlenmiştir.Ortaokul öğrencilerinin bağlanma stilleri genel olarak değerlendirildiğinde 8. Sınıf öğrencilerinin güvenli bağlanma puanları, 7. Sınıf öğrencilerinin korkulu bağlanma ve kayıtsız bağlanma puanları, 5 sınıf öğrencilerinde ise saplantılı bağlanma puanlarının yüksek olduğu bulunmuştur. Ortaokul öğrencilerinin karar verme stilleri ile ilgili bulgulara bakıldığında 5. Sınıf öğrencilerinde mantıklı karar verme ve kararsız kalma puanlarının, 6. Sınıflarda ise erteleyici ve boyun eğici karar verme puanlarının yüksek olduğu bulunmuştur.Saplantılı bağlanma karar verme stilinin alt boyutları karşılaştırıldığında saplantılı bağlanma ile mantıklı karar verme ve boyun eğici karar verme arasında anlamlılık bulunmuştur. Saplantılı bağlanma düzeyi arttıkça mantıklı karar vermenin ve boyun eğici karar vermenin arttığı bulunmuştur. Korkulu bağlanma düzeyi arttıkça boyun eğici karar vermenin de arttığı, kayıtsız bağlanma arttıkça mantıklı karar vermenin de arttığı, kayıtsız bağlanma arttıkça erteleyici karar vermenin azaldığı, kayıtsız bağlanma arttıkça mantıklı karar verme de arttığı, kayıtsız bağlanma arttıkça erteleyici karar verme ise azaldığı bulgularına rastlanmıştır. This study examined the relationship between attachment style and decision-making styles of middle school students. Research 2014-2015 academic year Aydos Istanbul Sultanbeyli district of the province in Ümraniye district middle school and continue their education at the secondary and Nihat Sami Banarlı was conducted on students who volunteer to participate in research. The study said a total of 328 volunteers were students from the school. Research and attachment styles of decision-making in some variables (gender, economic and educational status of parents, number of siblings, etc.) that has been affected to questioning. The findings obtained in the study are summarized below. 5. Connecting obsessed with the middle school students in the class of 6th grade students in the inability to connect to others, the Grade 7 and Grade 8 students in the student fearful attachment was found that the intensity of feeling secure attachment. In Grade 5 and Grade 6 students in decision-making style remains unstable and of rational decision-making behavior, decision-making and in Grade 6 submissive and yielded the finding that high of suspense decision-making behavior. As well as decision making and affected by the gender of attachment are among the findings of the research. Their decisions to middle school students in the study were also questioned as they have affected their attachment styles. Secure attachment with rational decision making negative correlation between the remaining undecided, preoccupied with making a logical connection between the decision and remain undecided positive, decision-making and submissive negative correlation was found between the suspense decision. Making rational decisions and by dismissing attachment increases were observed that increased decide suspense. Fearful of living has been reached in connection with the findings given more rational decisions.
Collections