Çalışan yetişkinlerde disleksi - iş performansı ilişkisi: Çalışanlar üzerine örnek inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Öğrenme ve algılama sorunu kişinin doğumu ile başlar. Eğitim süreci içinde edinilemez. Disleksi yaşam boyu süren bir bozukluktur. Dil gelişimi ve kullanımı, konuşma, okuma-yazma, matematik becerilerini etkileyen bir sorun olduğu için, bireyin eğitimini, mesleğini, sosyal ilişkilerini, günlük aktivitelerini, performansını etkiler. Bu amaçla çalışmada yetişkinlerin disleksi tanı ve performans özellikleri incelenmiştir.Çalışmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Araştırmada yetişkinler için geliştirilmiş disleksi testi (Vinegrad Testi) ve çalışan performansını ölçmek için 7 soruluk performans ölçeği kullanılmıştır.Özel sektör alanında çalışan yetişkinlerin disleksi ve performans özelliklerinin incelendiği bu çalışmaya özel sektör alanında çalışan toplam 352 kişi katılmıştır. 352 kişinin içinde sadece 39 kişinin disleksi kritik eşiğinde olduğu görülmüştür. Diğer bir ifade ile disleksi tanısı konulması mümkün olan kişilerdir. Araştırma sonucunda yetişkinlerde disleksi tanısı alan kişilerin disleksi olmayanlara göre performans skorları düşük bulunmuştur. Learning and sensing problems start right after the birth of the individual. It can't be caught during education process dyslexia. It is a disorder that goes on throughout life. Since language development and usage, speaking, reading-writing are problems that affect math skills, it affects individual's education, job, social relationships, daily activities and performance. Hence, in the study, dyslexia diagnosis and performance features of adults were analyzed.In the study, as a data collection tool, survey was used. In order to measure worker performance and dyslexia test (Vinegrad Test) developed for adults, a 7-question performance scale was used. 352 people working in private sector took part in the study in which adult dyslexia and performance features of those working in private sector. Only 39 among 352 people were seen to be at critical dyslexia threshold. In other words, they were ones to whom dyslexia diagnosis could be made. At the end of the study, performance score of individuals diagnosed with dyslexia was found lower than those without it.
Collections