İlköğretim II. kademe sosyal bilgiler dersi coğrafya konularının öğretiminde çoklu zeka kuramı uygulamalarının akademik başarı ve tutuma etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilgi, insanlık tarihinin her döneminde önemli olmakla beraber iletisim imkânlarınınküçülttügü dünyamızda en önemli etken haline gelmistir. Bilginin kazanılmasında,kullanılmasında ve bilgi gücünün üretilmesinde en önemli görev egitimsistemlerindedir. Yasam boyu ögrenen, edindigi bilgiyi ve beceriyi kullanan bireylerinyetistirilmesinde ögretim yöntem ve teknikleri büyük önem tasımaktadır. Belirlenmisolan hedefleri tamamen geleneksel yöntemlerle gerçeklestirmek mümkün degildir.Bilginin güç kaynagı oldugu çagımızda ögrenme ve ögretme ortamları da degismegöstermektedir. Artık ögretmenin görevi ögrenme ortamında bilgiyi sıralamak degil,ögrencilere bilgiye ulasma ve kullanma konusunda rehberlik etmek olmalıdır. Bireyselfarklılıkları dikkate alan ögrenci merkezli ögretme ve ögrenme stratejileribenimsendiginden gerek ögretimde gerekse ölçme degerlendirmede ögrencilerin bilgi vetutumlarını sergilemeleri için çoklu egitim ve degerlendirme gerekmektedir.Arastırmanın temel amacı; lkögretim II. Kademe Sosyal Bilgiler Dersi Cografyakonularının ögretiminde Çoklu Zeka Kuramı esas alınarak hazırlanmıs ögrenmeögretmeortamlarının klasik ortamlara göre ögrencilerin Sosyal Bilgiler dersine yöneliktutum ve Sosyal Bilgiler dersindeki akademik basarılarına ne düzeyde etki yaptıgınıortaya koymaktır.Arastırmada iki asama ve iki yöntem kullanılarak gerçeklestirilmistir. Birinci asamadaaltıncı sınıf ögrencilerinin Sosyal Bilgiler dersine iliskin hazır bulunusluk düzeylerinibelirlemek amaçlanmıs ve bu amaca ulasmak için olayları, durumları var olduklarısekliyle ortaya koymayı amaçlayan betimsel yöntem kullanılmıstır. kinci asamada iseÇoklu Zeka Kuramına dayalı ögretim yönteminin ögrenci basarısına etkisininincelenmesi amaçlandıgı için deneysel yöntem kullanılmıstır. Deneyde Çoklu ZekaKuramına dayalı ögretim bagımsız degisken, ögrenci basarısı bagımlı degisken olarakkullanılmıstır. Bu islemler sonucunda;Deney ve kontrol grubundaki ögrencilerin son test puan ortalamaları arasında farkdeney grubundaki ögrencilerin lehine çıkmıstır. slem öncesinde deney ve kontrolgrubundaki ögrencilerin ön test basarı puanları arasında anlamlı bir fark yokken islemsonrasında deney grubundaki ögrencilerin akademik basarılarında kontrol grubuögrencilerine nazaran anlamlı bir farklılık çıkmıstır. Deney ve kontrol grubundakiögrencilerin çıkıs tutum puan ortalamaları arasında fark deney grubu ögrencilerininçıkıs tutum puanları lehinedir. slem öncesinde deney ve kontrol grubundakiögrencilerin sosyal bilgiler dersine yönelik tutumları arasında anlamlı bir fark yokkenislem sonrasında deney grubundaki ögrencilerin sosyal bilgiler dersine yöneliktutumlarında kontrol grubu ögrencilerine nazaran anlamlı bir farklılık ortaya çıkmıstır. Knowledge has been very important in every age of human history , besides it hasbecome the most important function in which communication resources make our worldsmaller. The most important function is in education systems for gaining , usingknowledge and raising the knowledge power. Teaching techniques have an importantinfluence on training people who learn and use the knowledge that has been obtainedthrough whole life. It is not possible to succeed the determined aims with the traditionaltechniques. Also learning and teaching places have been changing in our century thatthe knowledge is a source of power. The function of the teacher is no more teaching theknowledge in a learning place , he must be the guide for reaching and using theknowledge. As the student centered teaching and learning strategies are taken intoconsideration for individual differences , multiply education and evaluation must beneeded for the students in order to show their knowledge.The main purpose of this research is to put forward the attitude of the students for socialstudies and how it effects their academic success in social studies of teaching ?learning environment that is prepared by taking into consideration the multiplyintelligence theory in comparison to classical environment ın teaching of geographysubjects of social studies lesson in primary educationThe research has been applied by using two stages and two methods. In the firststage it has been aimed to determine the level of sixth grade students for the SocialStudies lesson and so as to reach this aim descriptive method which has the purpose ofshowing the situations has been used. In the second stage experimental method has beenused because of aiming to know the influence of Multiply Intelligence Theory onstudent success. In the experiment the teaching method that is related to MultiplyIntelligence Theory was used as independent variable and the student success was usedas dependent variable. The result of these methods;The difference between the average point of the students that are in the experimentand in the control group in the last test became favour for the students. Before theapplication , there were no considerable difference between the points of pre-testsuccess of the students that are in experiment and control group , but after theapplication a clear and a better difference occurred for the experiment group studentsthan control group students. The difference in the points average between theexperiment group and the control group is especially good for the experiment groupstudents. Before the application there were no considerable difference in the attitudesfor the Social Studies Lesson between the experiment and the control group students ,but after the application a clear difference occurred for the experiment group studentsthan control group students.
Collections