Yükseköğretime Geçiş Sınavına (YGS) hazırlanan öğrencilerin kaygı düzeyleri ile empati becerileri arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, YGS'ye giren öğrencilerin sınav kaygıları ile empati becerileri arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Ayrıca, YGS'ye hazırlanan öğrencilerin sınav kaygıları ile empatik becerileri çeşitli sosyo-demografik değişkenler açısından incelenmiştir. Bu noktalardan hareketle, araştırmada YGS'ye hazırlanan öğrencilerinin sınav kaygıları ile empati becerilerinin cinsiyete, alanlarına, sınava giriş sayılarına, okul türüne, anne ve babalarının eğitim durumlarına göre anlamlı biçimde farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir.Araştırmanın katılımcılarını, 2015-2016 eğitim öğretim yılında YGS'ye gören 250 katılımcı oluşturmuştur. Araştırmanın verileri `Sınav Kaygısı Envanteri`, `KA-Sİ Ergenler İçin Empatik Eğilim Ölçeği` ve `Kişisel Bilgi Formu` ile elde edilmiştir. Araştırmada veri toplama araçları ile elde edilen bilgilerin çözümlenmesinde paket program kullanılmıştır. Verilerin analizi sırasında bağımsız örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi ve Pearson Korelasyon katsayısı uygulanmıştır. Analizlerden önce uygulanan istatistiksel tekniklerin varsayımlarının karşılanmasına dikkat edilmiştir. Varyans analizi sonucunda bağımsız değişken düzeyleri arasında gözlenen farklılıkların kaynağını belirlemek için Tukey çoklu karşılaştırma testleri kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen sonuçlara göre, YGS'ye hazırlanan öğrencilerin sınav kaygılarının cinsiyete, alanlara, sınava giriş sayısına, anne eğitim durumuna ve baba eğitim durumuna göre anlamlı farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Diğer taraftan, YGS'ye hazırlanan öğrencilerin sınav kaygılarının okul türüne göre anlamlı farklılaştığı ve Meslek Lisesinde öğrenim görenlerin Anadolu Lisesinde öğrenim gören öğrencilerden anlamlı biçimde daha yüksek sınav kaygısına sahip oldukları bulunmuştur. YGS'ye hazırlanan öğrencilerin empati becerileri incelendiğinde; kızların erkeklerden anlamlı biçimde daha yüksek, Türkçe/Matematik alanında öğrenim görenlerin Sayısal alanında öğrenim görenlere göre anlamlı biçimde daha yüksek, Anadolu Lisesinde öğrenim görenlerin Meslek Lisesinde öğrenim görenlere göre anlamlı biçimde daha yüksek empati becerisine sahip oldukları saptanmıştır. Bunun yanı sıra, annelerinin eğitim durumu ortaokul olan YGS'ye hazırlanan öğrencilerin empatik becerileri, annelerinin eğitim durumu ilkokul ve üniversite olan YGS'ye hazırlanan öğrencilerin empatik becerilerinden anlamlı biçimde daha düşük olduğu belirlenmiştir. Bu sonuçlara göre babalarının eğitim durumu ortaokul olan YGS'ye hazırlanan öğrencilerin empatik becerileri, babalarının eğitim durumu üniversite olan YGS'ye hazırlanan öğrencilerin empatik becerilerinden anlamlı biçimde daha düşük olduğu ifade edilebilir. Ek olarak, babalarının eğitim durumu ortaokul olan YGS'ye hazırlanan öğrencilerin empatik becerileri, babalarının eğitim durumu lise olan YGS'ye hazırlanan öğrencilerin empatik becerilerinden anlamlı biçimde daha düşük olduğu da saptanmıştır. Diğer taraftan, YGS'ye hazırlanan öğrencilerin sınav giriş sayısına göre empati becerilerinin anlamlı farklılaşmadığı belirlenmiştir. Korelasyon analizi sonrasında, YGS'ye hazırlanan öğrencilerde sınav kaygısı ile empatik becerileri arasında pozitif yönde anlamlı ilişkilerin var olduğu belirtilebilir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular ilgili alanyazın ışığında tartışılarak, gelecekte gerçekleştirilebilecek araştırmalara önerilerde bulunulmuştur. This research examined the relationship between the test anxiety of the YGS test takers and their empathy skills. Furthermore, the test anxiety of the YGS test takers and their empathy skills were also examined in terms of various socio-demographic variables. Viewed from this point, The research examined If there is statistically significant differ on these YGS test takers' anxiety and their empathy skills related to The Gender, Subject Fields, The Number of the YGS exam that Examinees took, The School Type, The Education level of their Parents.The participants in this study were 250 students who took the YGS exam in 2015-2016 Academic Year. The research data was collected by `Test Anxiety Inventory (TAI)` and `KA-SI, Empathic Tendency Scale for Adolescents,` and `Personal Information Form`.A package program was used to analyze the data collection instruments in this study. During the analysis of the data, some independent samples T test, one-way analysis of variance (ANOVA) and Pearson correlation coefficient was used. Attention was paid in order to meet the assumptions of the techniques applied before the analysis. Tukey's multiple comparison tests was used after the results of variance analysis to determine the source of the differences observed between the argument levels.The results in this study showed that the Test Anxiety of the YGS test takers were not differ statistically significant according to the gender, subject fields, the number of the test that Examinees took and the education level of their parents . On the other hand, the result indicated that The Test Anxiety of the YGS test takers were differed statistically significant according to the school type and also the students of Vocational High School had significantly higher test anxiety than the students of Anatolian High school. The result also showed that Females had significantly higher empathy skills than males, the students study in the field of Turkish/ Math had significantly empathy skills than the students study in the field of Math, the students who study in Vocational High School had significantly higher empathy skills than the students of Anatolian High school when examined the empathy skills of the YGS test takers in this study. The result also implied that YGS test taker students whose mothers' educational levels are secondary schools had lower empathy skills than the YGS test taker students whose mothers' educational levels are primary and universities. According to the result of this study, the YGS test taker students whose fathers' educational levels are secondary schools had lower empathy skills than the YGS test taker students whose fathers' educational levels are universities.In addition, the results also indicated that YGS test taker students whose fathers' educational levels are secondary schools had lower empathy skills than the YGS test taker students whose fathers' educational levels are high schools.On the other hand, the results showed that empathy skills did not differ statistically significant according to the number of the test that YGS examinees took.The correlation of analysis of the study indicated that there was a positive relationship between the test anxiety and the empathy skills. The findings of the research discussed in the light of the relevant literature have been proposals for research that can be performed in the future.
Collections