Organizasyonlarda çalışanların güven algılarının iş verimliliği üzerine etkileri: Türkiye Radyo Televizyonu Kurumu İstanbul ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüze kadar yapılmış araştırmalar incelendiğinde, örgütlerde çalışan verimliliğini etkileyen pek çok faktörün olduğu görülmektedir. Bu faktörler arasında, motivasyon, çalışanların demografik özellikleri, kurumsal özellikler, çalışanların kuruma ilişkin nitelikleri, ekonomik ve sosyal faktörler ile örgütsel güven faktörlülerini yer aldığı görülebilmektedir. Bu araştırma Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumu İstanbul Müdürlüğü'nde çalışanların kuruma güven algılarının düzeyi ve güven algılarının iş verimliliğine etkisini araştırmak amacıyla planlamıştır. Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumu İstanbul Müdürlüğü'nde çalışanların örgütsel güven algılarının iş verimliliğine etkisini araştırmak için anket yönteminden yararlanılmıştır. TRT kurumunda 10 birim içinde 149 çalışan arasından 100 kişiye anket yöntemi uygulanarak çalışma yapılmıştır.Araştırma ölçeği, demografik özelliklere ait sorular ile iki ayrı ölçekten oluşmaktadır. Ölçeklerden biri, Kuruma Güven Ölçeği,diğeri ise İş Verimliliği Ölçeğidir.Araştırma sonucunda elde edilen verilere göre; kurumsal güven ile iş verimliği arasında anlamlı bir ilişki olduğu, ancak bu ilişkinin zayıf olduğu belirlenmiştir. Çalışanların kurumsal güven algılarının iş verimliliğini etkilediği, güven algısı olumlu veya olumsuz yönde olmasının iş verimliliğini de olumlu veya olumsuz yönde etkilediğini ve bu ilişkinin çift taraflı olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Çalışan, Güven, Verimlilik There are so many factors affecting the productivity of employees in organizations when an analysis of researches done until today. These factors include motivation, the demographic characteristics of employees, enterprise features, for drying of employees' qualifications, where organizational trust -factor with the economic and social factors.This research was designed to investigate the effect of employees' level of confidence of perception and trust perceptions of the business productivity at the Istanbul Directorate of Turkey Radio and Television Corporation(TRT)It was utilized from survey methods of employees' in Turkey Radio and Television Corporation working in Istanbul Directorate based of impact on business productivity perception of organizational trust. This survey applied in 10 units with 149 employees out of 100 people in TRT.The research consists of the demographic characteristics of questions and two instruments of the scale. One of the scale, institution confidence scale, is located in the business efficiency department about the efficiency of business.According to data obtained from the research results that there is a relationship between business efficiency and corporate confidence but this relationship was determined to be poor. The efficiency of the corporate trust business sense of the employees affects the efficiency of the business; and this positive or negative perception of trust affects business efficiency. Therefore, it is concluded that this relation is two-sided.Keywords: Employee, Trust, Efficiency
Collections