Ürün yaşam seyri maliyet yönetimi ve Ankara ilinde bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ürün Yaşam Seyri Maliyet Yönetimi, bir ürünün tasarlanması, üretilmesi, kullanılması ve verimli yaşamının sona ermesi boyunca yüklediği tüm maliyetleri ve sağladığı gelirleri dikkate alan bir maliyet yönetim anlayışıdır. Bu anlayışa göre, ürünün tüm yaşam seyri maliyetleri ve gelirleri ürün yaşam seyrinin safhaları esas alınarak ve ayrıca ürünün yaşam seyrince katlandığı tüm maliyetler, bu maliyetleri yüklenenler esas alınarak düzenlenebilmektedir. Böylece Ürün Yaşam Seyri Maliyet Yönetimi ile, hem ürün yaşam seyri safha maliyetleri arasındaki ilişkiler hem de ürün yaşam seyri üretici ve müşteri tarafından yüklenilen maliyetler arasındaki ilişkiler, kalite ve zaman faktörlerini de dikkate alarak açığa çıkarılabilmektedir. En genel ifadesiyle maliyetler arasındaki bu ilişki, ?ürün yaşam seyrinin erken safhalarında katlanılan bir birimlik ek maliyet ürün yaşam seyrinin sonraki safhalarında gerek üreticinin gerekse de müşterinin yüklendiği maliyetlerde 8 ila 10 katı kadar bir tasarruf sağlamaktadır? şeklinde ifade edilmektedir. Ürün Yaşam Seyri Maliyet Yönetimi, ürünün safha maliyetleri ve yüklenici maliyetleri arasındaki bu ilişkileri ortaya çıkarma ve mükemmel stratejiler geliştirme amacıyla yönetme olanağı sunmaktadır. Ayrıca, ürünün sağlayacağı gelirleri, ürünle ilgili ileri teknoloji transferi ve araştırma geliştirme gibi yatırım özelliği taşıyan maliyetleri, ürünün çevreye zararlı etkilerin temizlenmesi gibi ürün yaşamı sonunda ortaya çıkan maliyetleri; geleneksel üretim-pazarlama maliyetleri ile ilişkilendirerek yatırım değerleme, fiyat belirleme ve maliyet hesaplama anlayışlarını bütünleştirmektedir.Anahtar kelimeler; Ürün Yaşam Seyri Maliyet Yönetimi, Ürün Yaşam Seyri Maliyet Hesaplama Modelleri, Maliyet Tabloları, Bitişme Analizi, Kalite Fonksiyon Göçerimi. Product Life Cycle Cost Management is an understanding of cost management, which takes into account all cost and all incomes that occur during the designing, production and consumption process of a product. According to the understanding all cost and incomes of product life cycle can be arranged by considering the stage of product life process and by considering those who bear these costs. Thus product life cycle cost Management can clarify both the relations among the stages of product life Cycle and the relations between product life cycle and the costs which producer and customer bear, taking also the factors of quality and time into account. In most general terms this relationship between costs is expressed as follows: One unit, additional cost which is bear in the early stages of product life cycle, provides 8 ? 10 times savigs in the cost which both producer and customer bears in the last stages of product life cycle. Product Life Cycle Cost Management provides us with an opportinity to manage for discovering the relations among stage cost of product and bearing costs and for developing excellent strategies. Moreover relating the traditional marketing costs to the followings: Incomes, which product provides, cost of Investment such as cost for transfering technology or RE ? DE and such as cost for compensation of environmental problems which product cause, this understanding of cost management units assesment of Investment, determination of price and accounting of costs with each other.Keywords; Product Life Cycle Cost Management, The Models of Product Life Cycle Cost Account, Cost Tables, Conjoint Analysis, Qualty Function Deployment.
Collections