Ortaokul öğrencilerindeki problemli internet kullanımı ile algılanan anne-baba tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günlük hayatımızın bir parçası olan internet, hemen hayatımızın her alanına etki etmektedir. Yaygınlaşan internet kullanımı aşırı kullanım ve problemli internet kullanımı sorununu gündeme getirmiştir. Problemli internet kullanımı çocukları ve ergenleri ruhsal ve fiziksel yönden daha olumsuz etkilemektedir. Bu çalışmada bir geçiş dönemi olan ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin problemli internet kullanımı ile algıladıkları anne-baba tutumları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma İstanbul ili, Güngören ilçesindeki 2015-2016 eğitim öğretim yılında 189'u erkek, 187'si kadın olmak üzere 376 ortaokul 8. sınıf düzeyindeki öğrencilerle yürütülmüştür. Araştırmaya katılan öğrencilere `Kişisel Bilgi Formu`, `Problemli İnternet Kullanım Ölçeği` ve `Anne-Baba Tutum Ölçeği` uygulanmıştır. Araştırma betimsel nitelikli olup genel tarama yöntemi kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS programından, t testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) tekniğinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgular değerlendirildiğinde; problemli internet kullanımının cinsiyet, annenin eğitim durumu, babanın eğitim durumu, ailenin aylık geliri, annenin çalışması ve kendine ait bilgisayar olup olmamasına durumuna göre anlamlı düzeyde farklılaşmadığı, ancak, kendisine ait odanın olup olmaması ve internete bağlanılan araçlara göre, tablet, bilgisayar ve cep telefonuna sahip olup olmamaya göre anlamlı düzeyde farklılaştığı gözlenmiştir. Problemli internet kullanımı ve algılanan anne-baba tutumları arasındaki ilişkiye ait bulgular değerlendirildiğinde, internetin olumsuz sonuçları, sosyal fayda, aşırı kullanım ve problemli internet kullanımı demokratik tutum ile düşük düzeyde negatif yönlü bir ilişkiler gösterirken, koruyucu-istekçi tutum ile otoriter tutum arasında orta düzeyde pozitif ilişkiler göstermektedir Internet, which is a part of our daily life, affects almost every area of our life. Widespread use of the internet has brought the problem of the overuse and problematic Internet use on the agenda. Problematic Internet use negatively affects the children and adolescents spiritually and physically.In this study, the relationship between problematic Internet use of 8th grade students that are in their transition period and perceived parental attitudes were examined. The study was conducted with 376 students, that are 189 male and 187 female and 8th Grade in 2015-2016. `Personal Information Form`, `Problematic Internet Use Scale` and `Parental Attitude Scale` were applied to the students participating in the study. general screening method was used in the descriptive qualified research. In analyzing the data, SPSS software, t-test and one-way analysis of variance (ANOVA) techniques were used.When the findings are evaluated,it was observed that the problematic Internet usage did not significantly differ according to the mother's level of education, the father's level of education, family income, mother's working, or not, but it significantly differed according to sex, having own room, tools to connect to the internet, having tablets, computers or mobile phone or not.When the findings about relationship between problematic Internet use and perceived parental attitudes are evaluated, while the negative consequences of the internet showed a negative relationship with social benefits, excessive use, problematic Internet use and democratic attitudes, it shows a positive relationship between Protecting requester attitude and authoritarian attitude.
Collections