Sigortacılık sektöründe müşteri ilişkileri yönetimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sigorta kavramı, nesnelerin veya bireylerin ilerleye dönemler içerisinde karşılaşabilecekleri hasarı karşılamak maksadıyla önceden verilen primlerle, sigorta yapan kuruluşlarla yapılan iki taraflı bir sözleşme şeklinde ifade edilmiştir. Bununla beraber hizmet sektörü olarak sigortacılık sektöründe müşteri ilişkileri yönetimi sektörün işlemesindeki en önemli faktördür.Bu çalışmanın amacı sigortacılık sektöründe müşteri ilişkileri yönetiminin önemini tespit edilmesidir. Araştırmanın evrenini Sompo Japan Sigorta Güney Anadolu Bölgesi Acenteleri çalışanları oluşturmaktadır. Araştırmada basit tesadüfi örneklem yöntemi kullanılarak 100 kişiye ulaşılmıştır. Veri toplama aracı olarak anket formu kullanılmıştır. Anket formu demografik değişkenlere ilişkin sorulardan ve müşteri ilişkileri yönetimi ölçeğinden oluşmaktadır. Araştırmanın veri analizi SPSS 16 paket programında yapılmıştır. Veri analizinde frekans, yüzde, ortalama ve standart sapma gibi tanımlayıcı istatistiklerinden Mann Whitney U ile Kruskal Wallis testinden faydalanılmıştır.Araştırma sonucunda, sigortacılık sektöründe müşteri ilişkileri yönetimi algısının yüksek olduğu görülmektedir. Hizmet sektörü olarak sigortacılık sektöründe müşteri ilişkileri oldukça önemlidir. Bu nedenle sigortacılık sektöründe müşteri ilişkileri yönetim algısı yüksektir. The concept of insurance, of individuals, objects or ilerleye period of time, which is given in advance in order to pay for the damages that you might experience the premium, expressed in the form of a bilateral agreement with the insurance company. However, the service sector Customer Relationship Management in insurance sector the most important factor in the functioning of the sector.The aim of this study is to determine the importance of Customer Relationship Management in the insurance industry. The population of the study comprise employees of sompo Japan insurance agencies in South Anatolia Region. In the study using simple random sampling method, 100 people were reached. A questionnaire was used as data collection tools. A questionnaire consists of questions in relation to the scale of demographic variables and Customer Relationship Management. Data analysis the SPSS 16 package program of the research have been made. Data analysis frequency, percentage, descriptive statistics such as mean and standard deviation Mann Whitney U and Kruskal Wallis test has benefited from.As a result of research, it is observed that the perception of Customer Relationship Management in the insurance sector is high. In the service sector in the insurance sector, customer relations are very important. For this reason, the perception of Customer Relationship Management in the insurance sector is high.
Collections