Özel öğrenme güçlüğü tanısı almış ve almamış ilkokul 2.sınıf öğrencilerinin sosyal-duygusal uyum düzeylerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada özel öğrenme güçlüğü tanısı almış ve almamış ilkokul 2.sınıf öğrencilerinin sosyal-duygusal uyum düzeylerinin karşılaştırması amaçlanmıştır.Araştırma tarama modelinde yapılmıştır. Öğrencilerin cinsiyeti, doğum tarihi, kardeş sayısı, kaçıncı çocuk olduğu, anne-baba eğitim durumu, okul öncesi eğitim alıp almadığı, ilkokula başlama yaşı (ay) ve akademik başarı durumunu belirlemek amacı ile araştırmacı tarafından geliştirilen bir öğrenci bilgi formu ve öğrencilerin sosyal duygusal uyum düzeylerini ölçmek amacıyla Marmara Sosyal Duygusal Uyum Ölçeği (MASDU) kullanılmıştır. Araştırmaya İstanbul İli Ümraniye ilçesinde bulunan ilkokulların ikinci sınıfına devam eden 43 özel öğrenme güçlüğü tanısı almış ve 160 özel öğrenme güçlüğü tanısı almamış toplam 203 öğrenci üzerinde yürütülmüştür.Araştırmanın sonunda, özel öğrenme güçlüğü tanısı almış ve almamış öğrencilerin sosyal duygusal uyum ölçeğinin tüm alt boyutlarında puanların tanı almamış öğrenciler lehine olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin tanı ile birlikte diğer özelliklerine göre sosyal duygusal uyum düzeyleri karşılaştırıldığında ise tanı değişkeninin tüm düzeylerde etkili olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Sosyal Duygusal Uyum, Özel Öğrenme Güçlüğü This study aims to compare the levels of social-emotional adjustment of second year primary school students who have been diagnosed with learning difficulties with students with no such diagnosis.The research method used was the survey model.A student information form was used to determine the students' sex, date of birth, number of siblings, position among siblings, parents' education level, receipt of pre-school education, age (in months) when starting school, and academic success, and the Marmara Social Emotional Adjustment Scale (MASDU) was used to determine the students' social-emotional adjustment levels.The research was carried out among a total of 203 second-year primary school students in Istanbul's Ümraniye district, 43 of whom have been diagnosed with learning difficulties and 160 of whom have no diagnosis of learning difficulties.The study found that, in all sub-sections of the social-emotional scale, points were higher among students not diagnosed with learning difficulties than among those with a diagnosis of learning difficulties. When comparing students' social-emotional adjustment according to diagnosis together with all other characteristics, it was found that the diagnosis factor was influential on all levels.Key Words: Social-Emotional Adjustment, Learning Difficulties
Collections