Fonksiyonel-duygusal faydanın organizasyonel çekicilik algısı ve iş bırakma eğilimine etkileri: İstanbul otelcilik sektörü araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ortaya koyulan çalışma örgütsel çekiciliğin kendisinin gerçek çalışanlar için duygusal ve işlevsel faydalarının neticesi olduğu teorisine dayanır. Ve hem örgütsel çekiciliğin hem de gerçek çalışanların istifa yönelimleri bu faydalar tarafından etkilenir. Örgütlerin çekiciliği üzerine yapılan geçmiş çalışmalar çoğunlukla muhtemel adaylara odaklanmıştır ve genellikle nasıl ilgilerini çektiğini araştırılmıştır.Bu çalışmanın amacı otel endüstrisi çalışanları için örgütsel çekiciliğin etkenlerini ve istifa yönelimlerini, işlevsel ve duygusal fayda değişkenlerini inceleyerek ortaya çıkarmaktır.Bu amaçla konaklama endüstrisinden 834 çalışan veri derlemi için kullanılmış, geçerliliği ve güvenirliği daha önceden test edilmiş olan kişisel bilgi anketi, örgütsel çekicilik ölçeği (Turban ve Keon tarafından geliştirilmiş), istifa yönelimi ölçeği( Singht et al. tarafından geliştirilmiş) ve fonksiyonel ve duygusal fayda ölçeğiyle( ilgili araştırma ve literatürde varolan) incelenmiştir. Ölçeklerin geçerlilik ve güvenirlik testi tekrarlanmıştır.Sonuçlar fonksiyonal ve duygusal faydaların, örgütsel çekicilik ve istifa yönelimlerinde belirleyici etkileri olduğunu gösterir. Duygusal ve fonksiyonel faydaların arasında yüksek pozitif korelasyon vardır (r = 0.838; p = 0.000 < 0,05).Örgütsel çekicilik ve işlevsel çekicilik (r=0,778; p=0,000<0.05), örgütsel çekicilik ve duygusal faydalar (r=0,821; p=0,000 < 0,05) ve aynı zamanda önemli bir ` istifaya yönelim ve duygusal faydalar(r = -0 525; p = 0.000 < 0,05).'' The present study relied on a theory that organizational attractiveness itself is an outcome of functional and emotional benefits for actual employees. And both the organizational attractiveness and actual employees intention to quit is effected by these benefits. Previous research on the attractiveness of organizations has mostly focused on prospective applicants and has typically investigated how they are attracted. The aim of this study is to reveal the determinants of organizational attractiveness and intention to quit for hotel industry employees by examining the functional and emotional benefit variables. To his end, 834 employees from Hospitality Industry were examined with personal information questionnaire, organizational attractiveness scale (developed by Turban & Keon), intention to quit scale (developed by Singh et al.), functional and emotional benefits scale (established from related literature and research), those reliability and validity have been tested previously, used for data collection. The reliability and validity tests of the scales were repeated.The results indicate that functional and emotional benefits have determining effects on organizational attractiveness and intention to quit. there is a significant high positive correlation between emotional and functional benefits (r = 0.838; p = 0.000 < 0,05).Organizationel attraction and functional benefits (r=0,778; p=0,000<0.05), organizational attraction and emotion benefits (r=0,821; p=0,000 < 0,05) and also a significant `intention to quit and emotional benefits (r = -0 525; p = 0.000 < 0,05).
Collections