Eğitimde toplam kalite yönetimi: Beşiktaş ilçesindeki ortaöğretim kurumlarında bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; Toplam Kalite Yönetimi ile ilgili kuramsal bilgiler ışığında ortaya konan varsayım ve uygulama çalışmalarını ortaöğretim kurumlarında TKY yönelik olarak uygulaması: yönetici, öğretmen ve öğrencilerin değerlendirmesine yönelik olarak da TKY uygulamalarına ait önerilerin geliştirilmesidir. Bu araştırmanın evrenini 2015-2016 eğitim ve öğretim döneminde İstanbul ili Beşiktaş ilçelerindeki, ortaöğretim kurumlarındaki müdür yardımcısı, öğretmen ve öğrenciler oluşturmaktadır. Uygulama toplam 176 anketle gerçekleştirilmiştir. Anketlerden elde edilen bilgiler SPSS (The Statistical Packet For The Social Sciences) programından yararlanırak ve her bir soru için frekanslar alınarak değerlendirme yapılmıştır. Her bir soru farklı bir frekans tablosu altında değerlendirilmiştir. Sonuç olarak; TKY ile artması beklenen eğitim etkinliğinin bütün imkânlara rağmen bazı okulların yeterli seviyede olmadığı fikri edinilmiştir. TKY okullarda mevcut olan kültürden de faydalanılarak uyumlu bir şekilde tekrar yapılandırılmalıdır. TKY'yi, eğitim kurumlarında zaten var olan kalitenin üzerine yapılandırmak ve onu sürekli kalite iyileştirmesine yardım eden bir model olarak görüp devamlı uygulama alanlarında yenilemek gerekmektedir.Anahtar Kelimeler: Toplam kalite yönetimi, eğitim, kalite The purpose of this study; Total Quality Management TQM for the application of theoretical knowledge about the assumptions set out in the light and application in secondary schools: principals, teachers and students in the development of proposals related to the TQM practices for the evaluation. The research universe during the2015-2016 training and education in the Besiktas district of Istanbul province, teachers and students are creating. Applications survey was conducted on a total of 176. Information obtained from the survey spss'y (The Statistical Packet For The Social Sciences) have been installed and the evaluation was made on frequency for each question. Each question was evaluated under a different frequency table. As a result; The idea is not adequate to the level of some of the schools are expected to increase in spite of all the possibilities of training activities through TQM was obtained. TQM schools benefiting from cultures existing in a cohesive manner to be restructured. TQM, to configure on the already existing educational institutions and the quality must continually renew their applications see it as a model that helps to continuous quality improvement.Keywords: Total quality Management, education, quality
Collections