Stratejik maliyet yönetiminin bir enstrümanı olarak hedef maliyetleme yöntemi ve mobilya sektöründe uygulanabilirliği üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ekonomik ve sosyal degismelerle gelisen ileri teknoloji, yüksek düzeyde ve her geçengün sertlesen bir rekabet ortamını beraberinde getirmistir. Bu rekabet ortamı isletmelerikısa süre içinde, yüksek kaliteli ve düsük maliyetli mamul üretimi hedeflerini aynı andave en yüksek düzeyde gerçeklestirmek zorunda bırakmıstır. sletmeler bu hedeflerineulasmada birçok maliyet yönetim tekniklerinden yararlanmaktadır. Hedeflerineulasırken isletmelerin yararlandıkları veya yararlanabilecekleri bu tekniklerden biri destratejik kar ve maliyet planlama aracı ve yönetim sisteminin bir parçası olan HedefMaliyetleme yöntemidir. 1970'li yıllarda Japon elektronik ve araç üreticileri tarafındangelistirilmis olan Hedef Maliyetleme, isletmelerin ürünlerini en uygun bir fiyatlamüsterilerin isteklerine göre üretmelerine ve mümkün olan en kısa zamanda pazardasatısına olanak saglamaktadır.Bu çalısma ile yasanan ekonomik ve teknolojik gelismelerin maliyet ve yönetimmuhasebesi üzerinde dogurdugu etkiler üzerine deginilerek, Maliyet Yönetimi veStratejik Maliyet Yönetimi sistemlerinin, Stratejik Maliyet Yönetimi enstrümanı olanHedef Maliyetleme'nin teorik bazda incelenmesi amaçlanılmaktadır. Ayrıca, Kayseriilinde mobilya sektöründe faaliyet gösteren isletmeler üzerinde yapılan bir anketçalısması ile Hedef Maliyetleme'nin mobilya sektöründe uygulanabilirliginin tespiti deamaçlanmaktadır. Uygulamadan elde edilen verilerin degerlendirilmesinde SPSS?10(Statistical Package For Social Science) paket programından yaralanılarak frekansanalizleri yapılmıstır. Yapılan çalısmanın sonuçlarından göre bazı sorunlara ragmenHedef Maliyetlemenin mobilya sektöründe uygulanabilecegi anlasılmaktadır. Özellikleisletmelerin ileri üretim ve yönetim teknolojilerinden yararlanmaları ve yöneticilerin buyöntem konusunda bilgilendirilmeleri bu süreci hızlandıracaktır. Nowadays, economic, social and technological changes bring forth an oppressive andpressing competitive environment. This competitive environment forces companies tomanufacture high-quality and low-cost products in the short run to meet customers?requirements. For the mentioned purpose, the companies derive benefit from numerouscost management techniques. One and important of these cost management techniquesis Target Costing methodology that has been cultivated by Japanese electronic andvehicle manufacturers during 1970?s. Target Costing methodology enables companiesto manufacture products according to their customers? requirements in consideration ofappropriate price and time.In this study, the effects of economic and technological changes on costing andmanagement accounting are discussed and in the light of the discussion, an importantstrategic cost management instrument, Target Costing methodology is overviewedtheoretically. In addition, a survey of furniture manufacturers in Kayseri Region, theapplicability of Target Costing methodology on furniture manufacturing industry isanalyzed by using SPSS-10 (Statistical Package for Social Sciences-10) software.Results of the study show that, despite of some problems, Target Costing methodologycan be used in furniture manufacturing industry.
Collections