Örgütsel sinizmin örgütsel bağlılığa etkisi: İstanbul otelcilik sektörü araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gelişimin ve değişime olan bağlılığın sonucu olarak, günümüzdeki kurumların başlıca ihtiyaçlarından birisi de istendik düzeyde örgütsel bağlılık gösteren çalışanlara sahip olmasıdır. Buna göre örgütsel bağlılık, çalışan bireylerin çalıştıkları kurumlara karşılık izlemekte oldukları yaklaşımların – tutumların birleşimi olarak değerlendirilebilmektedir. Pozitif yöndeki örgütsel bağlılık kurumların etkinliğini ve başarısını daha iyi hale getirirken, negatif yöndeki bağlılık ise çeşitli zararlara yol açabilmektedir. Bu durumu gerek çalışanlar gerekse kurumlar açısından detaylı bir şekilde ele almak mümkündür. Takdir edilmelidir ki, pozitif veya negatif yöndeki örgütsel bağlılığın mikro ve makro düzeyde bireyler, kurumlar ve ekonomik – kamusal düzen açısından birçok dönüşü olacaktır. Negatif yöndeki tutumların muhtemel yıkıcı sonuçları nedeniyle bu tutumların ortadan kaldırılması yönünde çalışmalar da gerçekleştirilmiştir. Bu noktada örgütsel sinizm kavramı da söz konusu çalışmaların bir neticesi olarak, çalışanların çalıştıkları kuruma örgüte karşı savunma amaçlı işe koştukları negatif tutum olarak tanımlanmıştır. Açıklamalar bağlamında bu tez çalışmasının amacı, örgütsel sinizmin nedenlerini tespit ederek, buna karşı çeşitli stratejiler tasarlamak ve geliştirmektir. Bu amaçla çalışmada, 345 çalışana örgütsel bağlılık ve örgütsel sinizm unsurları arasında değerlendirilen çeşitli unsurlar kapsamında bir anket çalışması uygulanmıştır. Bu noktada sinizm ölçeği ve örgütsel bağlılık ölçeklerine faktör analizi uygulanmış, böylelikle ilgili unsurlar değerlendirmiştir. Değerlendirme sonuçları söz konusu unsurların örgütsel sinizm üzerinde etkilerinin olduğunu göstermiştir. As a result of development and change, one of essential needs of the establishments nowadays is having employees providing desired organizational commitment. Organizational commitment can be evaluated as the combination of employees' approaches – attitudes to their establishments. Positive organizational commitment makes effectiveness and success of the establishments better while negative commitments may cause several disadvantages. It is possible to analyze this situation in detail from the perspective of both employees and establishments. It should be appreciated that positive or negative organizational commitment will cause many returns in micro and macro levels for individuals, establishments and economical – public order. Because of possible destructive results of negative attitudes, there have been many studies for eliminating such attitudes. At this point, organizational cynism, which is negative attitude by employees shown against the establishment as a defensive approach, has taken part in the literature. In the context of the explanations, objective of this thesis study is to determine reasons of organizational cynism and design – develop several strategies against that. For this purpose, a survey study evaluating some elements related to organizational commitment and organizational cynism has been applied to 345 employees. At this point, factor analysis has been applied to cynism and organizational commitment scales, the related elements have been evaluated in this way. The obtained evaluation results have shown that the related elements are effective on the organizational cynism.
Collections