10 Haftalık antrenman programlarının eğitilebilir zihinsel engelli erkek adolesanların bazı motor özellikleri üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısma, antrenmanların Eğitilebilir Zihinsel Engelli (EZE) çocukların bazımotor becerilerine etkisini arastırmak amacıyla planlandı.Bu arastırmaya, Aksaray ili Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı Zihinsel EngellilerOkulunda Eğitim Öğretim gören ve yas, boy, IQ ortalama değerleri sırasıyla 13,3±1,42yıl, 148,5±3,83 cm 61,47±8,08 IQ, olan 30 Eğitilebilir Zihinsel Engelli erkek öğrencikatıldı. Bunlardan, rasgele yöntemiyle her biri 15 öğrenciden olusan kontrol veantrenman grupları olusturuldu.Antrenman programından bes gün önce ve sonra, zihinsel engellilere yönelikgelistirilmis bazı motor yetenek testleri uygulandı. Antrenman programları haftada üçgün ve günde 90dk olmak üzere 10 hafta süreyle uygulandı. Bulgular, paired sample ttesti ile bilgisayar ortamında değerlendirildi.Arastırma sonuçlarına göre, kontrol grubunun motor değerlerinde anlamlı birgelisme görülmedi (p>0,05). Antrenman grubunun ise sağlık topu fırlatma, 25 yardkosu, genel vücut esnekliği, durarak uzun atlama, 300 yard kosu ve disklere dokunmadeğerlerindeki gelismeler istatistiksel olarak anlamlı bulunurken (p<0,05), statik dengeve vücut ağırlığı değerlerinde anlamlı değisimin olmadığı görüldü.Bu arastırmada uygulanan düzenli antrenman programının erkek EZE çocuklarınbazı motor becerilerine önemli derecede etkilediği sonucuna varıldı. This study is planned so as to search the effect of training to same of motor skillson educable, mentally retarded children (EMR)To this research thirty trainable, mentally retarded male students whose averageage, height and IQ levels are respectively given as 13,3 ± 1,42 years, 148, 5 ± 3, 83cm61,47 ± 8, 08 IQ and being educated in Mentally retarded children?s school bound toAksaray?s Principle of Education participated in. From these, using at random methodbeing formed of 15 students control and training groups are each mode.After and before 5 days of the training programs, some motor ability testsdepending on mentally obstructed students are applied. Training programs are appliedin three days per week and 90 minutes per day and according to this duration thistraining is applied for 10 weeks. The findings are evaluated in a computer atmospherewith a paired sample t-test.According to the research outcomes, a meaningful development of motor valuesof the control group can?t be seen. (p>0,05) As for the training group, values of ballmedicine throwing, 25 yards sprint, general body flexibility, standing long jumping and300 yards running and to the discus touch are found meaningful statistically after 10weeks training program (p<0,05). It?s also seen that there?s no meaningful change invalues of static balance and body weight.In this research that the systematic training program applied affects on some ofthe motor abilities of male EMR children in an important degree.
Collections