İlkokul öğrencilerinde dil ve konuşma bozukluğunun öğrencilerin özgüvenleri üzerine etkisi: 50. Yıl Ortaokulu ve dilkonmer örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dil ve konuşma, günlük yaşantıda önemli bir yer tutan ve bireylerarası iletişimin gerçekleştirilmesi için kullanılan araçlardandır. Kimi durumlarda dil ve konuşmanın kullanımında aksaklıklar ortaya çıkar. Çeşitli tür ve boyutlarda olan bu aksaklıklar, bireyin ve çevresindekilerin günlük yaşantılarını olumsuz yönde etkileyebilir. Bireyin sosyal ve akademik gelişiminde oynadığı rol düşünülürse, iletişimin bireyin yaşantısında ne denli önemli sonuçlar doğuracağı kestirilebilir. Bu nedenle, iletişimin herhangi bir nedenle ve herhangi bir boyutta aksaması, gerek birey gerekse o bireyin çevresi için önemli olumsuzluklar oluşturmaktadır. `Konuşma özrü`, `konuşma bozuklukları`, `dil ve konuşma bozuklukları` vb. terimlerle ifade edilen bireylerarası iletişimde karşılaşılan olumsuz durumlar, `gecikmiş konuşma`, `dil gelişiminde gecikme`, `kekemelik`, `afazi`, `genizsi konuşma`, `artikülasyon bozukluğu`, `ses bozukluğu`, `afoni` vb. terimlerle de türlendirilmektedir.Bu çalışmada genel olarak konuşma ve dil bozukluklarının ilkokul öğrencilerinin özgüvenleri üzerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. İlkokul öğrencilerinde dil ve konuşma bozukluklarının öğrencilerin özgüvenleri üzerine etkilerinin incelendiği bu çalışma İstanbul ili Sultangazi ilçesindeki 50. Yıl Ortaokulu ile Bahçelievler ilçesi Dilkonmer'de eğitim gören 100 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Araştırma sonucunda genel olarak dil ve konuşma bozukluğu olan öğrencilerin dil ve konuşma bozukluğu olmayan öğrencilere göre daha düşük özgüven algısına sahip oldukları bulunmuştur. Language and speech is one of the means that is used to provide interpersonal communication and that occupies an important place in daily life. Malfunctions come up in the usage of language and speech at times. These malfunctions that can be in different types and extents can affect daily lives of individuals and those around them. When thinking of its role in social and academic development of the individual, it can be predicted that communication can contribute important results in individual's life. Hence, that communication is hindered because of any reasons in any extent causes significant negativities for both the individual and his environment. Negative situations -also called as `inarticulation`, `speech disorders`, `language and speech disorders`, etc.- seen in interpersonal communication are also diversified by the terms `delayed speech`, `delay in language development`, `stammering`, `aphasia`, `twang`, `articulation disorder`, `voice disorder`, `aphonia`, etc. In this study, it is broadly aimed at analyzing the impact of motor speech disorder in primary school children on self-confidence of students This study in which the impact of motor speech disorder in primary school children on self-confidence of students is analyzed was performed with 100 students studying at Dilkonmer in Bahçelievler county and 50. Yıl Secondary School in Sultangazi county, İstanbul. At the end of the research, it was generally found that students with language and speech disorder had lower self-confidence than those who were not with.
Collections