Üniversite giriş sınavına hazırlanan öğrencilerin sınav kaygılarının farklı değişkenlere göre incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmalar göstermektedir ki bir miktar stresin faydası vardır. Aynı şekilde bir miktar kaygının da olumlu etkileri vardır. Bunlar motivasyon sağlamak bir amaç edinmek gibi faydalardır. Ancak kaygının aşırı düzeyde olması faydadan çok zarara neden olmaktadır. Özellikle ergenlik döneminde olan lise son sınıf öğrencileri bakımından aşırı kaygı geleceklerini şekillendirecekleri sınavlar için negatif etkiler barındırmaktadır. Yüksek düzeyde sınav kaygısı öğrencilere başarıdan çok başarısızlık getirebilmektedir. Öğrencilerin hayatlarının geri kalanında nasıl yaşayacaklarını belirleyen sınavların yarattığı kaygı kişiler için çok önemli duygu durumlarıdır. Bu çalışmada sınav kaygısı, cinsiyet, ailenin maddi -manevi desteği, öğrencinin okuduğu bölüm ve okul türü gibi değişkenlerin sınav kaygı duyumluluğunu ne denli yordadığı incelenmiştir. Araştırma kapsamına lise son sınıf ta okuyan 100 kız 100 erkek olmak üzere toplam 200 öğrenci alınmıştır. Kız ve erkek öğrencilerin kaygı düzeyleri Kaygı Envanteri ve Durumluluk -Sürekli Kaygı Envanteri (DSKE) ile ölçülmüştür. Bulgulara göre, ailenin medeni-maddi durumu ve öğrencinin cinsiyeti değişkenleri kaygı durumluluğunu manidar olarak yordamaktadır. Öğrencinin okuduğu lise türü - bölümü, kardeş sayısı ise yordamamaktadır. Bulgulara bazı öneriler de sunulmuştur Researches show that not only a little stress has a benefit, but also a little anxiety has positive effects. These are benefits such as providing motivation or having a goal. Yet, that the anxiety is excessive causes harm more than benefit. In terms of high school students at last class who are in their adolescence time, in particular, excessive anxiety includes negative effects for the exams that will shape their future. High level of exam anxiety also brings failures more than success to the students. Anxiety of the exams that determine how students wil l live for the rest of their life is a crucial state for individuals. In this study, how variables such as exam anxiety, gender, family's moral and material support, the department of the student and school type predict exam anxiety mood was analyzed. Within the scope of the research, 100 girls and 100 boys -200 in total- studying at last class of high school were taken. Anxiety level of girl and boy students was measured by Anxiety Inventory and State - Perpetual Anxiety Inventory. According to the results, variables, moral and material situation of the family and the gender of the student meaningfully predict anxiety state. Type of high school the student studies at, his department, his number of siblings don't predict. Some suggestions are given based on the results.
Collections