9-11 yaşındaki çocuklarda anne baba tutumlarının benlik saygısı ve utangaçlıkla ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Aile üyelerin birbirlerine yönelik duygu, düşünce, davranış ve tutumları, iletişim ve etkileşim kalıpları çocuğun ilk yaşantılarının örülmesinde büyük etki bırakmaktadır. Aile, yaşama ön hazırlığın yapıldığı yer olarak düşünüldüğünde; bu ortamdaki ilişkilerin, deneyimlerin, değer ve beklentilerin ne derece önemli olduğu görülecektir. Yetişkin olarak ebeveynin, çocuk yetiştirme tutumları, alışkanlıkları, düşünme stilleri, karar verme, problem çözme ve güçlüklerin üstesinden gelmede kullandığı stratejileri çocuğuna model olması bakımından önem taşımaktadır. Çünkü birey, ilk sosyal deneyimlerine aile içindeki bireyler ile iletişim kurarak başlar. Çocukla kurulan doyurucu, destekleyici veya engelleyici, tehdit edici iletişim onun benlik gelişiminin yönünü ve ileride nasıl bir birey olacağını belirlemektedir. Bu çalışmada, 9-11 yaş aralığındaki çocuklarda anne baba tarafından ortaya koyulan tutumların, çocuğun benlik saygısı ve utangaçlığıyla olan ilişkisinin araştırılması amaçlanmıştır.Yapılan bu çalışmada 227 kız ve 197 erkek öğrenciden oluşan 424 kişilik örnekleme Anne Baba Tutumları Ölçeği, Çocuk Utangaçlık Ölçeği ve Cooper-Smith Özsaygı Envanteri uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, çocukların benlik saygısının hem anne hem de baba tutumları ile ilişkili olduğu tespit edilmiştir. Anne tarafından sergilenen psikolojik özerklik ve denetim tutumları çocukların benlik saygısını artırmaktadır. Baba tarafından sergilenen denetim tutumu yine çocukların benlik saygısını artırmaktadır. Diğer taraftan, çocuk utangaçlığının anne baba tutumları ile ilişkisinin olmadığı tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Anne baba tutumları, benlik saygısı, utangaçlık The feelings, thoughts, behaviors and attitudes of family members towards each other, communication and interaction patterns have a great impact on the child's first experiences. When the family is thought to be the place where the preparation for life is made; It will be seen how important these relationships, experiences, values and expectations are in this environment. Strategies that parents use as adults to raise childrearing attitudes, habits, thinking styles, decision making, problem solving, and difficulties are important to be a model for the child. Because the individual begins his or her first social experiences by communicating with the family members. Satisfying, supportive,prohibitive or threatening communication with the child determines the direction of his or her self-development and what kind of individual it will be in the future. In this study, it was aimed to investigate the relationship between parental attitudes, shyness and self-esteem among in children aged 9-11 years.In this study, a sampling of 424 students consisting of 227 female and 197 male students were administered Sampling Parent Attitudes Scale, Child Shyness Scale and Cooper-Smith Self-Esteem Inventory. According to findings from the research, it was determined that children 's self - esteem is related to both mother' s and father 's attitudes. Psychological autonomy and supervisory attitudes displayed by the mother increase children's self-esteem. The attitude of supervision displayed by the father increases the self respect of the children again. On the other hand, it has been found that child shyness is not related to parent attitudes.Keywords: Parental attitudes, self-esteem, shyness
Collections