Türkiye`de ve dünya`da e-ticaret, sanal işletme ve sanal mağazacılığın gelişimi ve karşılaşılan sorunlar üzerine bir vaka incelemesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
1990 yılların başında hayatımıza giren bilgisayar ve internet kullanımı ilk olarak basit oyunlarınoynandığı, elektronik posta gönderebildiğimiz, sanal ortamdan ibaretti. İnternetin başlangıçtakikullanım amacının çok daha ilerisinde, iş yürütme amacıyla kullanılmaya başlandığı tarih 1995yılıdır. Genel olarak e-ticaret tanımına baktığımızda; şahısların ve işletmelerin internetaracılığıyla bilgi, ürün, mal ve hizmet alımlarını gerçekleştirdiği elektronik ortam olaraktanımlamamız mümkündür. Her geçen gün artan telekomünikasyon ve iletişim olanaklarısayesinde geleneksel ticaretten elektronik ticarete geçiş daha cazip hale gelmiştir. Firmalar kendibünyelerinde hazırladıkları ya da satın aldıkları hazır paket programlar sayesinde internettetanıtım ve satış süreçlerini başlatmıştır. Bazı firmalar web sitesi yaptırmıyor. Satışlarını B2Cfirmaları aracılığıyla sanal mağazalarda yapmaktadır. Tüm bu amaçlar doğrultusunda çalışmanınilk bölümünde temel kavramlar incelenerek ön bilgilendirme yapılmış ikinci bölümünde eleştirelkaynak taraması yapılarak, literatür incelenmiş yapılan araştırmaların benzer ve farklı yönleriortaya çıkarılmıştır, son bölümdeyse deppoavantaj.com firmasında keşif ve gözlem yoluylaaraştırma yapılmış, literatür ile araştırma sonuçlarının benzerliği tespit edilerek karşılaştırılmış,araştırma neticesinde elde edilen veriler ortaya konulmuştur. Bu bulgular neticesinde elektronikticaret yapan işletmelerin en önemli tehdit nedenlerinden olan güvenlik sorununa ilişkin bulgularsaptanmıştır. Şirkete göre ürün sipariş sürecindeki zorluklardan ziyade web sayfasının güvenliksorununa dikkat çekilmiştir. Bunun yanında elektronik ticarette rekabette en önemli unsurunfiyatlandırma olduğu tespit edilmiştir. Genel anlamda tez çalışmasında ulaşılan sonuç iseelektronik ticarette vergilendirme, müşteri memnuniyeti, kurumsallaşma, rekabette fiyatlandırmave iade-değişim süreçleri, karşılaşılan sorunlardan ve süreçlerden bahsedilmiştir. Şayet vakaanalizi hazır giyim sektöründe değil de farklı bir sektörde analiz edilecek olsa farklı sonuçlarçıkabilecektir. The use of computers and the internet, which entered our lives at the beginning of the1990's, was the virtual place where simple games were played, electronic mail couldbe sent. Apart from the initial use of the internet, it began to be used for businesspurposes in 1995. When we look at the definition of e-commerce in general; it can bedefined as the electronic environment in which individuals and businesses makepurchases of information, products, goods and services via the Internet. With theincrease of telecommunication and communication facilities day by day, transitionfrom traditional commercial to electronic commercial has become more interesting.The firms have started the introducing and sales processes on the internet thanks to theprepackaged programs they have purchased in their own buildings. Some companies donot have web sites so they are doing their sales through virtual shops through B2Ccompanies. In the first part of the thesis, basic concepts were examined and apreliminary information was given, in the second part, critical source scanning wasdone and similar and different aspects of the researches made by examining theliterature were revealed and in the last part, deppoavantaj.com company wasinvestigated through exploration and observation and also the results obtained from theresearch were compared. As a result of these results, there are findings about thesecurity problem, which is one of the most important threats of the enterprises doingelectronic commerce. According to the company, the difficulty of the product orderingprocess has highlighted the security issue of the web page. Besides, it has beendetermined that the most important element in electronic commerce is the pricing. Ingeneral, the conclusion reached in the thesis study is taxation, customer satisfaction,institutionalization, competitive pricing and return-exchange processes in electroniccommerce, and also problems and processes are mentioned. If the case analysis is to beanalyzed in a different sector rather than in the garment sector, different outcomes mayarise.
Collections