Zihinsel engelli çocuğa sahip anne babalarda sosyal kaygı ve algılanan sosyal destek
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Engelli çocuk sahibi aileler çocuğun doğumuyla birlikte pek çok sorunla karşı karşıyakalmaktadırlar. İlk önce durumun ciddiyetiyle yaşadıkları psikolojik sorunlar ardındanfizyolojik sorunlar aileleri önemli oranda yıpratmaktadır. Hem engelli bir çocuğa sahipolmak hem de bundan dolayı yaşanılan psikolojik problemler ailelerin yaşamumutlarını söndürmektedir. Yaşanılan psikolojik sorunların yanında toplum tarafındanda dışlanmak aileler için içinden çıkılmaz bir hal almaktadır.Bu çalışma, zihinsel engelli çocuk sahibi ebeveynlerin sosyal kaygı ve algılanan sosyaldestek düzeyleri arasındaki ilişkilerin belirlenmesi amacıyla oluşturulmuştur. Veritoplamak amacıyla Liebowitz Sosyal Kaygı Ölçeği (LSKÖ) ve Çok Boyutlu AlgılananSosyal Destek Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen bulgular konuyla ilgili geçmişteyapılan araştırma bulgularından yararlanılarak tartışılmıştır.Yapılan analizin sonuçları zihinsel engelli çocukların ana babalarında algılanan sosyaldestek ile sosyal kaygının olumsuz ilişkisi olduğunu, algılanan sosyal desteğin sosyalkaygı ve kaçınma davranışını azalttığını göstermiştir. With the birth of disabled childen of the family, they are confronted with manyproblems. After the first seriousness of the situation and psychological problems arewiping out the families. Having a child with a disability and psychological problemsthat are caused by this cause to extinguish the hopes of the life of the family İn additionto the psychological problems experienced, being exclusion from the society isbecoming inconceivable for the families.The study was conducted in order to determine the relationship between social anxietyand perceived social support level of parents with mentally disabled children. Theliebowitz social anxiety scale (LSSS) and thr multidimensional perceived social supportscale were used to collect data.The results of the analysis showed that the perceived social support of the mentallyretarded children was negatively related to the social support, and the perceived socialsupport decreased the social anxiety and avoidance behavior.
Collections