Personel güçlendirme ile iş doyumu arasındaki ilişkinin analizi (Sağlık çalışanları üzerine bir araştırma)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmamızın amacı güncel yönetim yaklaşımlarından `personel güçlendirme` yaklaşımının sağlık kurumlarındaki uygulamalarının tespiti ve bu uygulamanın çalışanların iş doyumu üzerindeki etkisini (ilişkilerini) incelemektir.Çalışma iki bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde, hizmet ve hizmet sektörü kavramları ele alınarak, hizmet sektörünün önemli bir parçası olan sağlık sektörü incelenmiştir. Daha sonra sırasıyla, iş doyumu ve personel güçlendirme kavramları üzerinde durulmaktadır.İkinci bölümde, Sağlık sektöründe personel güçlendirme uygulamalarının çalışanların iş doyumuna etkisini ele alan bir alan araştırmasına yer verilmiştir. Araştırma verileri İstanbul il merkezinde faaliyet gösteren kamu, özel, dernek ve üniversitesi hastanelerindeki sağlık çalışanlarından elde edilmiştir. Bu bölümde araştırmanın amacı, yöntemi, araştırma modeli, hipotezler, evren, örneklem, veri toplama araçları ve bulgular yer almaktadır.Personel güçlendirme ölçeğinde yer alan ifadelerin `kaynak kullanabilme`, `inisiyatif kullanabilme`, `işin önemine göre yetkinlik`, `ortak karar alabilme`, `destek yada yardım alabilme` ve `esnek görev tanımları` olmak üzere 6 ayrı faktörde (alt boyutta) toplandığı tespit edilmiştir. İş doyumu ile ilgili ifadeler ise tek boyut altında toplanmıştır.İş doyumu ile personel güçlendirme (6 alt boyut) arasındaki ilişkiye yönelik yapılan analiz sonucunda tüm değişkenlerin iş doyumu ile istatistiksel olarak pozitif yönlü ve anlamlı ilişkisi olduğu tespit edilmiştir. İş doyumu ile arasında en yüksek ilişkiye sahip değişken `kaynak kullanabilme` gücü olmuştur. Diğer bir ifadeyle, katılımcıların kaynak kullanabilme yetkinlikleri arttıkça doyum düzeyleri de aynı yönde artacaktır. The aim of this study is determine the application of `employee empowerment` by current management approaches at health institutions and investigating the impact of this application on employees' job satisfaction.This study composed of two sections. In the first section, health sector which is the significant part of service sector is examined with discussing service and service sectors. Afterwards job satisfaction and employee empowerment terms are underlined respectively.Second section includes a fieldwork that deals the impact of employee empowerment applications on healthcare sector to employees' job satisfactions. Data collected from healthcare professionals by Istanbul's public, private, corporation and university hospitals. This section includes the aim, method, model, hypothesis, universe, sample, data collection tools and results of the study.Six various factors identified by the expressions of employee empowerment scale: `be able to use resource`, `be able to take initiative`, `competence in accordance with significance of profession`, `be able to make a common decision`, `be able to get help or support` and `flexible job definition`.In consequence of analysis through job satisfaction and employee empowerment (6 sub-dimensions) relations' it is deduced that there is positive and significant relation as statistical of entire variables with job satisfaction. `Be able to use resource` has the most dominant relation with job satisfaction. In other words, while the competence of being able to use resource by participants, the satisfaction degree of them will increase to the same way.
Collections